Heb hier een keer een verhaal voorbij zien komen over een hond die in de stokstraat was overleden. Had schijnbaar gelikt aan in het zoutzuur gedompelde inserts die in de zon lagen te drogen. Vraag me af of het waar is maar wel om gelachen
Ik vind het eerder vreemd dat iemand de noodzaak voelt om hier een topic voor te openen.
Maybe you should mind your own business.
Ach het houdt ons toch wel bezig. [quote=“Omega_C, post:119, topic:76549”]
Beetje hetzelfde als in Nederland AWCO en Burlington Arcade in Londen (interessant item hierom een paar weken terug op dit forum). De marge zal wel hoog zijn maar ik vraag me wel af hoe dit soort bedrijven aan hun voorraad komen
[/quote]
Een winkel in het centrum van Amsterdam met betaald personeel is een duur grapje. De garantie dat het horloge voor dezelfde prijs wordt teruggekocht na drie jaar als je een horloge koopt voor een derde meer ook. Hun inkoop gaat overigens van over de hele wereld.
Ik vind het een prima winkel, zeer prijzig ja, maar zeer goede service wat mij betreft.
Dit soort bedrijven kopen hun horloges overal en van iedereen ter wereld. Hodinkee heeft iemand in dienst die de shop runt. Dat was Louis, ja dezelfde die “bring a loupe” schrijft. Geen idee of dat nog zo is. Ik weet niet of Hodinkee die horloges zelf inkoopt. Het lijkt me meer waarschijnlijk dat Hodinkee horloges voor je kan verkopen tegen een riante commissie.
Dat ze niet vies zijn om geld te verdienen, blijkt wel uit het feit dat ze nu ineens ook zonnebrillen verkopen. Serieus? Als een horlogeblog?
Soms wel, maar soms is het ook een beetje schemerig. Vooral als er later blijkt dat verkeerde aannames zijn gemaakt, niet kloppende vergelijkingen worden gemaakt enz. Ik heb van dichtbij een discussie meegemaakt tussen deze Louis en Michal, iemand die ik wat langer ken. Het ging over een Doxa op Hodinkee waarvan Michal zei dat er niets van klopte. Louis haalde vervolgens een artikel aan dat over Doxa ging en begon daarmee te schermen. Wat hij niet wist, was dat deze Michal dat artikel over Doxa zelf geschreven had en dus precies van de hoed en de rand afwist ouch. Complete radiostilte vervolgens.
Ik ga hier verder in dit topic niet meer op in. Je mag me een pb sturen als je wilt.
Heb ik ook een discussie gehad met Louis op Reddit hierover. Foute gravure op de Valjoux 22 als ik het me niet verkeerd herinner.
Volgens mij hoef je alleen maar dit te weten over de Hodinkee-shop:
“Overall this watch is in very good condition. The case has light signs of polishing,”

Wel goeie foto’s overigens en een vraagprijs mag je zo hoog maken als je zelf wilt.
[quote=“Omega_C, post:119, topic:76549”]
Hodinkee creëert eerst de vraag op de eigen website en voorziet vervolgens in het aanbod. [/quote]
inderdaad , maar is daar iets mis mee ? , ze timmeren al jaren aan de weg en pikken nu een graantje mee.
Maar vergeet niet dat Hodinkee een vd weinige (enige ?) is die ook de mindere puntjes van een klokje highlighten , volgens mij doet geen enkele andere verkoper dat ? alles wordt uitvergroot en laten we eerlijk zijn , de foto’s zijn geweldig , daar kun je alles op zien wat je weten wilt . En ze rekenen niet eens de allerhoogste prijzen
[quote=“Omega_C, post:119, topic:76549”]
De marge zal wel hoog zijn maar ik vraag me wel af hoe dit soort bedrijven aan hun voorraad komen. De Rolexen GMT Pepsi dial met faded bezel groeien volgens mij nergens aan een boom ofzo? [/quote]
Marge valt mee (weet ik uit 1e hand) en de voorraad ? het is 95% op commissie verkopen en ze verkopen voorraad die niet van hun zelf is
Geslaagd geheel, vooral de endlinks vind ik zeer geslaagd. Ik neem aan dat die solid zijn? Bezel vind ik weer ietsjes minder; had wat meer variatie in mogen zitten wat mij betreft, maar in het geheel zeer geslaagd! Wanneer komt ie?
Als ze nog dunner waren kon je er iemand mee neersteken…
Heeft misschien ook te maken met de regels op UF. Een upje daar moet een prijsaanpassing van minstens drie procent bevatten. Als jij als verkoper niet lager wil gaan is een prijsverhoging je enige optie om je advertentie te uppen. Het kan natuurlijk ook een dikke vinger naar lowballers zijn.
gr, HJR
BAH !!! …wat lelijk
ah kijk, weer wat geleerd, thanks!
Klopt, ik heb ook een blacklistje. Koop of verkoop ik niet van/aan, zelfs niet als het een aardige aanbieding is.
Uhh… ben jij niet geschorst vanwege onreglementair uppen van een verkoopadvertentie (binnen 19 uur)…?
AWCO is erg duur en ze geven ook erg weinig als je een horloge aan ze wil verkopen.
Maar wat je zegt klopt wel, de service die ze verlenen is top en een pand hebben in het centrum van Amsterdam is ook erg prijzig. De mensen die er werken zijn ook allemaal vriendelijk.
Het enige jammere vind ik dat ze eventuele serviceonderdelen of periode incorrecte onderdelen op horloges niet benoemen op hun site en ook in de winkel zelf niet. Je moet, zoals bij veel vintage winkels, zelf goed weten wat je koopt voor je een aanschaf doet. Dat ze bezels zouden bleken of iets dergelijks lijkt me onzin. Er zijn genoeg originele vintage pepsi bezels te koop op ebay en fora.
Heb ik jammer genoeg ook… Niet zo heel lang gelukkig. En geheim.
Vandaar dat je me vertelde dat de Pelagos een ‘blijver’ is…
Hahaha nee hoor Jeroen, echt niet,…
Ik heb het lijstje nog gecheckt en gedubbelcheckt,…
Je staat er niet op…
Hoop zelfs ooit liefst dit jaar nog,… Zaken met je te doen… Mooie spullen heb jij altijd!
ik heb alleen goede ervaringen hier op het HF
Een paar horloges gekocht , een oude ex weg gegeven , ook nog een bandje en een gratis gekregen horloge weer weggegeven , ik geloof in wie goed doet zal goed ontvangen , Karma
Mensen die misbruik maken vallen toch wel door de mand , en zullen dan weinig goeds meer ontvangen!
@Selie : Ben jij altijd zo scherp ,