Meteen doorverkopen...wat vinden wij er van?

Er is niks vies aan een stukje kopen en verkopen om de hobby te financieren. Maar er wordt wel met twee maten gemeten… Ik kan me nog een topic herinneren over Motormuis volgens mij, waar dit soort praktijken op zijn zachtst gezegd afgebrand werden.

Maar het doel is vooral om te genieten van horloges. Het blijft altijd een gok, en ik denk dat er meer met (minimaal) verlies verkocht wordt, dan met dikke winst.

O, en over doorverkopen gesproken, had ik al gezegd dat ik een G-Shock en een Accutron te koop heb :wink:

3 likes

dat ging volgens mij om een bedrijfsmatige activiteit waarbij iemand zo veel mogelijk P1lot One klokjes hier op het forum voor de verkoopprijs van 500 piek opkocht en weer voor 1200 op zijn website internationaal te koop aanbood

dat is natuurlijk iets anders dan een paar tientjes verdienen bij het flipperen van een liefhebber met andere liefhebbers

en ik herinner me een situatie waarin een klokje om de prijs te drukken aardig werd afgebrand in de onderhandelingen (qua staat en courantie) en vervolgens op de website een lyrisch verhaal er over stond, volgens mij was daar de meeste onvrede over

anyway, over beide is genoeg gezegd, dat hoeven we niet nog een keer over te doen

1 like

Over (zoveel mogelijk) winst maken en lyrische verhalen gesproken. Heb je wel eens in de Hodinkee shop geloerd om te kijken hoe ze dat doen? Zorg wel dat je een teiltje hebt staan vanwege de verhalen en dat je goed stevig zit voordat je naar de prijs scrollt :smiley:

En dan nog… Ik heb de mijne ook voor 500 doorverpatst op het forum, maar als er kennelijk een gat in de markt is voor verkoop voor het dubbele is het maar wachten tot iemand daarin springt. Zeker als een van de aanjagers van dat project was hem niks aan te merken. Was puur heksenjacht en zwartmakerij in mijn ogen.

Iets wat ik hier op het HF nog niet gezien heb, maar op Uhrforum des te meer: het tussendoor verhogen van de vraagprijs omdat zogenaamd de marktprijs gestegen is… dat vind ik eigenlijk not done, of ligt dat aan mij?

Dit heb ik wel eens toegepast in een onderhandeling nadat ik een bieding kreeg lager dan een lowball-bieding.
Achteraf de nieuw vraagprijs er voor gekregen.
Ik had keurig aangegeven waarom ik de prijs omhoog gooide ivm zijn asociale lage bieding. En dat bij iedere andere bieding van die persoon de prijs nog hoger ging worden. En dat heeft z’n gedrag direct aangepast :wink:

1 like

ok maar das een ander verhaal, maar om tussentijd de prijs op te drijven omdat de marktwaarde meer geworden is…

Als een toonaangevende website aandacht geeft aan een bepaald horloge kan de waarde inderdaad (tijdelijk) omhoog gaan.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

ook zoiets ja

Mijn excuses @ChrisWinter. Ik was vergeten dat jouw mening de gouden standaard op dit forum is.

8 likes

Dat is ook pas sinds kort. We moeten er allemaal nog aan wennen.

6 likes

1 like

Met meteen doorverkopen heb ik totaal geen probleem. Als jij de prijs ervoor hebt gekregen die je goed vindt is het toch prima.

Maarrrrr, waar ik wel de … van krijg is dat ik inderdaad iemand iets gun vanwege het goede gesprek wat we hebben en waarin begrip wordt gevraagd voor een bepaalde situatie en er dan vervolgens achter kom dat het dezelfde dag al op Marktplaats, Ebay of andere fora staat voor een prijs die vele malen hoger is. Ik heb mezelf moeten beloven niet meer in die l#lverhalen te trappen. Vreemde zaak dat er mensen zijn die daar toch een sport van maken. Het lijkt me dat je dan weinig om goede contacten geeft.

8 likes

4 likes

Horloges komen en horloges gaan, leerde een gewaardeerd lid mij jaren geleden al.

De ene keer pak je 100,- maar veel vaker betaal je verliefdheidspremie. Nou en? Een hobby mag geld kosten dus kom maar door op de HF markt. Daar kan het niet druk genoeg zijn wat mij betreft. En uiteraard bepaal je zelf wanneer je verkoopt en wat je vraagprijs is.

Gr. Roel

4 likes

1 like

voor 200 piek, interesse? :wink:

Hodinkee creëert eerst de vraag op de eigen website en voorziet vervolgens in het aanbod. Speedy 861 voor 10.000 dollar en alles is uitverkocht. Goed ondernemerschap. Beetje hetzelfde als in Nederland AWCO en Burlington Arcade in Londen (interessant item hierom een paar weken terug op dit forum). De marge zal wel hoog zijn maar ik vraag me wel af hoe dit soort bedrijven aan hun voorraad komen. De Rolexen GMT Pepsi dial met faded bezel groeien volgens mij nergens aan een boom ofzo?

Overigens zullen de mensen die hier kopen zich niet zo druk maken om de prijs noch de marge. Die willen vooral ontzorgt worden; iemand vertelt hun wat de hype is en levert meteen de klok met garantie. Je hoeft je nergens in te verdiepen maar lijkt meteen wel een connaisseur. Of de prijzen zo hoog blijven is natuurlijk maar de vraag…

Wie zegt dat je van een gewone insert geen faded kan maken? :wink: