De meeste dertigers en veertigers herkennen het interieur vast wel van onderstaande foto. Voor alle anderen, dit is het dashbord van een Lancia Delta HF Intergrale.
Wat mij het meest boeide was de hoeveelheid meters! De meest onzinnige dingen werden gemeten als Oliedruk, Olie temperatuur etc. Totaal overbodig natuurlijk maar oh zo mooi.
Nu heb ik onlangs een Festina gekocht waarvan ik dacht dat het rechter klokje een 1/10 seconde meter was.

Dat blijkt gewoon een klokje wat hele uren meet… Totaal overbodig aangezien je al naar een horloge zit te kijken.
Maar toch vind ik het leuk. Al die meters. Dus mijn vraag is. Welk horloge heeft zoveel mogelijk meters!!!
Plus Plus Plus! Graag een paar mooie voorbeelden met foto’s aub!
gr,
2 likes
Vind ik niet overbodig hoor.
10 likes
Indertijd reed ik hier in, maar dan de Nederlandse orientatie, uiteraard:
En daarna nog een tijdje hierin:
En hierin:
Dus ofschoon ik de goeie leeftijd heb zegt dat dashboard mij heulemoal niks.
Ik zou je graag m’n drukkige 3-register chrono laten zien, maar die ligt bij Han.
2 likes
wil dit nu net het meest belangrijke zijn met betrekking tot dit soort auto’s…
4 likes
Is best belangrijk hoor, flink gassen met koude olie resulteert in schade aan je motorblok.
2 likes
Wat jij laat zien is een standaard Delta (aan de motorkap te zien…dashboard lijkt idd van een HF-I)
verschil
Delta lx
Hf turbo
HF integrale
HF integrale evo

Evo II

EvoII edizione finale.
Moest even.
29 likes
Schitterend chronologisch overzicht van één van de meest iconische auto’s aller tijden. Dank!
7 likes
Dank je…
En dan de meest iconische gewoon vergeten he!
15 likes
Waar blijven de horloges… 
3 likes
Vooruit dan maar! 
Dag, maand, datum, tijd, 24h aanduiding en een boel chrono subdials…veel mensen vinden mijn favoriet té druk! 
Ik niet 
3 likes
Stoppen jullie eens met die Italiaanse pornofoto’s! Dat is 1 van mijn bucketlist auto’s, al sinds ze uitkwamen eind jaren 80…
En in zo’n auto zijn al die meters inderdaad geen overbodige luxe, die HF Integrale’s waren voor die tijd aardig op het randje ge-engineered , dus alles in de gaten houden kon geen kwaad. En het ziet er uit alsof je in een jachtvliegtuig zit, ook niet verkeerd…
1 like
Nee, zijn er nou net twee die ik wel relevant vind
Hier met m’n horloge met de meeste meters in m’n auto met de meeste meters. 
https://eu1.dh-cdn.net/uploads/db9961/original/3X/b/5/b5ba3bd308db46405f2d27d5bb44705187ca52a5.JPG
Horloge is een Tissot seastar met Valjoux 7750, dus uren, minuten, seconden, chrono uren, minuten en seconden, en tot slot dag en datum. 
Auto is een Coupé Fiat 16v Turbo. Ook met oliedruk en -temperatuurmeter, helemaal links. En die meters vind ik best nuttig, die houd ik in de gaten.
Motorblok van deze Coupé Fiat is trouwens nagenoeg identiek aan dat in de laatste versies van de Lancia Delta Integrale. 

8 likes
Kijk! Dat bedoel ik! Prachtig
1 like
Ehm, als eigenaar van een HF Integrale wil ik daar graag wel even aan toevoegen dat er beslist geen onzinnige zaken worden gemeten! Oliedruk en olietemperatuur meten bij een Italiaanse auto uit die periode is beslist geen overbodige luxe
Overigens meet de moderne Golf van de vrouw ook de olietemperatuur, alleen moet je daarvoor eerst drie lagen diep de menu’s van de boordcomputer induiken.
Dat gezegd hebbende, begrijp ik natuurlijk best wat je bedoelt en zal ik dit topic met de juiste korrel zout blijven volgen 
En een plaatje dat hier wel past denk ik 
15 likes
Dat vraagt om foto’s natuurlijk. 
En ik bedoel niet van die golf…
1 like
Als je in de buurt van Bergen op Zoom woont krijg je in ruil voor een rit gratis koffie (refill zit er zelfs in) + donuts + wat je er maar nog meer bij wil 

Je forumnaam verraadt al een beetje hoe ik dan achter het stuur zit 
3 likes
Plaatje was nog aan het uppen, zie boven 
1 like
+1 voor Amersfoort! Geldt ook voor de Coupé Fiat 
1 like