Meterkast

De HF Turbo en Integrale 8V hadden origineel een vlakke motorkap. Dus dat klopt wel. Hier mijn oude 8V bijvoorbeeld (let niet op de foute stickers, ik was nog jong :stuck_out_tongue: )

Dus als er iets met een verhoging in de motorkap op een Integrale 8V zit, is het er later op gezet door een vorige eigenaar. Wat trouwens veel is gebeurd. Dashboard is ongeveer hetzelfde, alleen de 16V heeft een toerenteller die op, hoe zeg je dat, 3u begint in plaats van 7u.

7 likes

Ik zie op de foto van ts het rooster boven de grille niet vandaar het idee dat het om een lx ging.
Ik kan het uiteraard verkeerd hebben,daar ikzelf nooit een Delta gehad heb.

Dit is de ‘meterkast’ van een Cessna Skyhawk

En dit is mijn eigen ‘meterkast’

DSCN5261 (1)

2 likes

11 likes

:heart_eyes:
Zal wel onhaalbaar duur zijn neem ik aan? :grimacing:

1 like

Dit zou het eerste horloge zijn in een nieuw draadje: horloges met een functionele achterkant. Wat een gaaf ding!!

1 like

Ik weet er nog een:

4 likes

3 likes

Er zijn er maar een paar van gemaakt. Prijs: geen idee, maar ik denk dat je toch wel minimaal met een paar ton aan moet komen :scream:
Edit: @moonphase was me voor :wink:

1 like

of deze
598346_110128114743_JR3097-59M-3

4 likes

:thinking:Was jij dat met die kist voor die herrievlucht van vliegveld Lelystad? :hear_no_evil:

1 like

Goed die kan ook weer van de lijst af! :joy:

1 like

Dit is hèt horloge dat ik in gedachten heb met een ‘meterkast’. Voor de rest heb ik hier jaren terug eens een vintage chronograaf met 4 subdials gezien. Dat was ook erg fraai.

1 like

? images

2 likes

Zoals al gezegd: een oliedruk- en temperatuurmeter is zeer nuttig in auto’s met een hoog specifiek vermogen in die tijd. Je kunt die dingen echt kapot trappen als je ze niet met beleid opwarmt.
En ik vind het ook cool/mooi, net zoals een vliegtuig cockpit mooi is.

Vreemd genoeg contrasteert dit met mijn smaak in horloges: simpel graag. Een Speedmaster vind ik nog wel duidelijk afleesbaar (knap ontworpen imo), maar een El Primero gaat me al te ver. Mooi, jawel, maar te druk. Laat staan de drukte van een Navitimer of de voorbeelden hierboven.
Op macrofoto’s op een 24+ inch scherm lijkt het nog afleesbaar. Maar in mijn ogen zijn de afmetingen van horloges gewoon te klein voor die drukte.

1 like

bij meterkast denk ik toch echt aan zo iets:

4 likes

Waar zijn de meters dan?

2 likes

Lancia Delta 2 & Seiko met
op 3 uur de datum, op 6 uur tweede tijdzone,
op 9 uur de secondewijzer en op 12 uur de
chronowijzers:

:sunglasses:

4 likes

Eigenlijk was de Maserati Ghibli uit die periode nog net iets mooier dan de Delta. Maar om on topic te blijven hier alleen het horloge met dezelfde naam. Niet super veel meters maar kijk even naar het uiteinde van de seconde wijzer…

maserati-competizione-r8853100009-8433793

1 like

Nou vooruit…
c17506ca-de54-11e6-824c-552045e9057a

3 likes