Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk hier niet nieuw ben. Ik kijk al echt een lange tijd stiekem mee met topics en de horloges die te koop worden aangeboden. Nu wil ik uit die pervert mode stappen en mezelf voorstellen.
En nu ik toch aan het bekennen ben, moet ik ook bekennen dat ik tot voor kort het horloge gebeuren niet snapte. Niet dat ik het niet mooi vond maar ja, wat moet je ermee. En dan helemaal die mechanische dingen die niet eens zuiver zijn. Maar dat veranderde toen ik met mensen ging werken die diepgaande liefde voor horloges hebben. Voor hen is het een onderdeel van het leven. Het duurde niet lang totdat ik het begon te begrijpen en ook onderdeel wilde worden van dit geheel. En niet alleen ik, mijn vrouw is ook besmet geraakt met deze passie dus we hebben eindelijk weer iets om over te praten. Dus dat maakt de zaterdagavond ook wel een stuk minder gĂŞnant.
Ik zal in andere topics ook enkele van haar horloges met jullie delen mochten jullie dat leuk vinden.
Omdat ik niet zeker wist of ik ook wel echt een horloge zou gaan dragen, ben ik begonnen met een G-Shock GA2100. Een knalrode met een oak mod. Eerlijk gezegd vind ik de mod best gaaf en het zit ook best wel goed maar het is te zwaar. Gewicht maakt schijnbaar wel uit, althans voor mij dan. Uiteindelijk heb ik besloten om de G-Shock in haar originele staat terug te brengen en ook zo te dragen. Dit was na een half jaar een succes tot op het punt dat het dragen van mijn horloge gelijk stond aan het meenemen van mijn telefoon. Je mist het echt als je dat vergeet. Dus werd het tijd voor een andere want dat is schijnbaar het effect van horloges, je wil meer. Dat zullen jullie denk ik totaal niet hebben of wel?
De zoektocht begon en dan merk je dat alles eigenlijk gewoon geweldig is maar ja, dat laat mijn bankrekening niet toe. Die deelt niet dezelfde passie helaas. Dus moet je gaan kiezen. Stiekem ben ik een echte fan van Grand Seiko en dan met name de snowflake. Je weet wel die van titanium en blauwe secondewijzer. Echt geweldig! Ik ben ook eens de golden snowflake tegengekomen waarbij details van goud zijn. Tag Heuer, Omega en Tudor trekken ook mijn aandacht om natuurlijk Rolex ook niet te vergeten. Al moet ik dan ook weer eerlijk bekennen dat het met Rolex mij vooral om de naam gaat. Het lijkt mij gewoon supergaaf om een Rolex om de pols te hebben. Nu ik dit schrijf merk ik dat ik de andere mooie merken ook niet wil buitensluiten. Meistersinger bijvoorbeeld of Captain Cook van Rado. Maar ik stop hier maar.
Ik ben dus heel wat handelaren af geweest en uiteindelijk ben ik gegaan voor een horloge waarvan ik het nooit had gedacht. Een Tag Heuer Aquaracer Solar titanium. Nooit had ik gedacht voor een quartz te gaan. Niet dat ik iets tegen quartz heb, ik had mijn zinnen gezet op een automatisch uurwerk. Totdat ik deze om de pols had. Zo licht en zo dun, dit is echt anders. En het daadwerkelijk dragen is voor mij wel een belangrijk element. Daarnaast vind ik de eenheid in kleur en de matte afwerking echt subliem. Het horloge doet iets met mij. Dat het op zonne-energie werkt, is niet iets wat mij echt boeit. Wel fijn dat het batterijtje niet snel vervangen hoeft te worden.
Maar ja, ondertussen ben ik natuurlijk ook alweer aan het kijken naar de volgende. Want dat is hoe dit werkt.
Hoe zijn jullie in deze passie terechtgekomen?