Micro adjustment op Omega Speedmaster 1958 bracelet (ref. STZ004195)

De eigenaar Ruud is nog op vakantie want dit is duidelijk geen kennersadvies in mijn ogen.

Maar je kan inderdaad niet de eerder genoemde onderdelen gebruiken denk ik. Dit is omdat je dan een band krijgt met boutjes en pinnen en wellicht is het niet volledig compatibel. Volgens mij is de opbouw van jouw 1998 band niet veel anders dan de huidige 1958 band (behalve de boutjes i.p.v. pinnen en een nieuw soort sluiting).

Wat bij de 1998 wel kom was het gebruiken van de Seamaster half links met hetzelfde pinnen systeem. Daarmee kon je het heel eenvoudig net iets meer speling geven. De verstelbare clasp past hier dan vermoedelijk niet op maar half links zijn wel een goed alternatief. Wellicht kan je hier even op Googlen? Dan komt er wel een draadje van Omega Forums boven met daarin het artikelnummer.

1 like

Thanks voor de tip :+1:
Alleen de half link heb ik al :wink:

“There is no half link for the current Speedy Pro or the previous 35705000. On that one you could use a half link from the 22545000 Seamaster and use that, but none were made specifically for the bracelet that was on the Speedy Pro.”

Dus half link van de 22545000 Seamaster op de kop tikken. Twee half links is langer dan een gewone Speedmaster link dus genoeg om mee te spelen. Één half link is wellicht al beter

Ah ok, dus je wilt echt die micro adjustment clasp gebruiken? Als de afmetingen van de clasp link hetzelfde zijn kan het wellicht prima passen.

1 like

Dat is juist het meest irritante van het verhaal. Mijn pols zet op een dag zo veel uit dat zelfs de 3 traps adjustable raket clasp me misschien net gaat redden. En om nu overdag iedere keer een half link er in te pielen is niet zo praktisch :smile:

1 like

Tikkie offtopic, maar Juwelier Punte heeft mij opnieuw goed geholpen. Dit keer met een cordura strap voor mijn CK2998. Nu komt het: ik had advies gekregen om de kleinere (small) strap te nemen met mijn 18cm polsomvang. En deze zit inderdaad als gegoten met de pin precies in het midden van het rijtje gaatjes. Wel de gewone vouwsluiting genomen, want met de kleinere vouwsluiting zou het niet meer over mijn hand passen. Dat is inderdaad zo. Valt precies in het midden van mijn pols. Dus top!
Ter info, de cordura strap komt in small, regular en XL.

2 likes