Micro adjustment op Omega Speedmaster 1958 bracelet (ref. STZ004195)

Volgens mij is er óók een clasp variant met 7 standen; voor als je achternaam Hulk is.

1 like

:smile:
Die van 7 standen is weer een stuk langer en daardoor naar mijn mening niet helemaal meer in verhouding.

Deze 3-standen bracelet geeft echt voldoende speelruimte hoor als je pols veel mocht uitzetten!

De prijs is ongeveer gelijk aan die van een gloednieuwe Seiko diver maar laat ik daar niet telang over nadenken. :see_no_evil:

1 like

Een goede fit is mij wel wat waard :wink:

1 like

Jaa dat ondervond ik ook destijds. De 3 standen is ook ietsje langer als het origineel maar niet noemenswaardig. De 7 traps is wel een halve centimeter langer en dat merk je zeker wel.

7 traps is wel erg veel; of zijn het hele kleine stapjes? :slightly_smiling_face:

Zullen dwergenstapjes zijn dan… :wink:

1 like

ongeveer 1,8 mm per klik en het is een in 6 posities te verstellen uitvoering, geen 7.

1 like

Jaa het is 6 inderdaad. Heb hem zelf gehad en ook de 3 traps gehad maar ik zou de 3 aanbevelen en die 1.8mm kon wel Eens kloppen

Een aantal weken geleden ook de clasp besteld bij juwelier Punte in Utrecht. Vorige week binnen gekomen en daarom afgelopen maandag langs geweest. Mooie winkel en heel netjes ontvangst! Ze konden de clasp gelijk monteren dus ideaal!

Onder het genot van een kopje koffie tijdens het wachten de nieuwe speedmaster even mogen passen:

Heel tof zeg!!

En utieindelijk ook heel blij met de clasp. Wat een verademing zeg:

Ik kan zowel juwelier Punte, als de clasp echt aan iedereen aanraden!!

4 likes

Gefeliciteerd en gaaf dat je de 50th mocht proberen onder genot van een kopje Jura koffie (Ruud is er trots op haha)! En ik ben blij dat Punte de “erkenning” krijgt als kleine juwelier. Ik vind dit soort zaken veel sympathieker overkomen dan ketens zoals Gassan en Schaap & Citroen.

Dit is de kortere clasp?

Ik ga er binnenkort weer langs voor het ophalen van een cordura bandje en vouwsluiting voor mijn CK2998. Ook een experimentje want het is een kortere cordura strap, deze schijnt volgens kenners mooier te staan op een (en mijn) 18cm polsomvang. De gewone cordura strap is te lang en dat wordt te dik bij de sluiting.

Van instagram:

1 like

Yes dit is de korte clasp. De lange is (als het goed is) even duur, maar ik vond hem te groot worden. Komt ook door mijn smalle polsen…

Ruud is een erg fijne man. Lekker normaal gesprek kunnen voeren en je ook welkom voelen in de winkel. Had ik de laatste keer bij schaap (Utrecht) zeker niet!!

1 like

Misschien kan (en wil) iemand mij helpen. Ik heb bij Punte een offerte gevraagd voor:

1 x short micro adjustment clasp 117STZ004666
2 x clasp link voor type band 1998/849 (geleverd t/m circa 2014 en nog voorzien van pinnetjes i.p.v. schroefjes).

Kortom, voor een 3570.50.

Punte geeft aan dat het nogal lastig bestellen is voor mijn type horloge (?) en dat het horloge opgestuurd wordt naar Omega zodat de daar kunnen bepalen hoe of wat.

Ik heb daar natuurlijk helemaal geen zin in. Kan iemand het artikelnummer doorgeven van de benodigde endlinks?

Even terugzoeken in dit topic lieve Niels. Staat er allemaal.
Is prima te bestellen zonder op te sturen. Heb ik ook gedaan :wink:

1 like

Ik dacht dat in dit topic alleen de geschroefde band werd genoemd maar ik ga even terugscrollen :slight_smile:

Neen, ik heb er precies de referenties in gezet die je nodig hebt.

1 like

Allll zie ik nu dat je de wat oudere versie bedoeld. Klopt dat?
Die van mij is idd ook geschroefd.

Srry na het zien van het plaatje bij het serie nr (na googlen) dacht ik dat het dezelfde betrof.

Precies, ik heb de voorloper, de band met pinnetjes :slight_smile:

Dan heb ik niks gezegd :rofl:

Ik ben gaan googlen en kwam op WUS meen ik. Dat al geprobeerd?

Ja half…
Ik duik er wel in om de onderste steen (endlink) boven te krijgen! :smile:

1 like