Microbrand only (Deel 1)

9 likes

Mooi! Deze heb ik overwogen, maar ben afgehaakt voor de lugs. Die waren mij te recht.

Hoe draagt hij?

1 like

7 likes

16 likes

Wel heel plat inderdaad, het is geen Squale 1521 :wink::

2 likes

8 likes

Wil deze hier ook graag nog eens bovenhalen.
Op de valreep deze Nereide Ultrablack gekocht van het Italiaanse Venezianico.

Draag super comfortabel met de nieuwe nylon band (kan ook met een rubber of metalen band).

Een paar impressies van deze beauty :slightly_smiling_face:

20 likes

Wat een tof horloge. Erg mooi die combinatie van het zwart met dat geborstelde staal. Mooie foto’s ook.

3 likes

Yep, nog een fan van t merk hier :ok_hand:

6 likes

Iedereen is maar druk met die dials…:wink:

13 likes

Gekocht voor zoon. Klassieke uitstraling, automaat, geharde kast en 20 atm waterdicht.

17 likes

16 likes

Is Edox een microbrand?

Nope.

In 1973, ten tijde van een Zwitserse horlogecrisis, werden de aandelen van Edox overgenomen door ASUAG (de voorloper van de Swatch Group). De samenwerking leverde geen noemenswaardig resultaten op. In 1983 kocht Victor Strambini de aandelen op en richtte zich op de oude waarden en standaarden van het bedrijf: technische innovatie en een elegant of sportief ontwerp. Het hoofdkantoor verhuisde onder leiding van Strambini naar Les Genevez in de Jura.

Edit: als je ook in aanschouw neemt dat ze de horloges zelf maken en dat de horloges vooral via horlogezaken en juweliers worden verkocht i.p.v. van voornamelijk via een eigen verkoopkanaal dan is het geen microbrand. Ongetwijfeld zullen er nog meer aspecten zijn die meespelen; er worden soms wat verschillende definities gehanteerd als het gaat om microbrands begrijp ik. Er bestaat hierover op het forum nog een afzonderlijk draadje:

“In 1983 kocht Victor Strambini de Edox-aandelen van de ASUAG en Edox stond weer op eigen benen.”

Begrijp ik het onjuist?

1 like

Je begrijpt dat niet onjuist, maar dat is wat anders dan dat dat zou betekenen dat het een microbrand is.

Echt iets anders dan anders. En ik vraag me af of ik daar aan kan wennen :joy:

4 likes

M’n “oude” ErrediBi is terug in Italië.
Daar wordt intussen een nieuwe, speciale, Monoblocco voor me gemaakt!
Klaar om te anodiseren:

5 likes

40mm x 11,7mm. Titanium. 200m

CHF 2150,-.

6 likes