Mooie frisse verschijning
Dat is echt een mooi horloge.
Hey, dat ziet er best fraai uit op canvas!
Nieuw merk voor mij. Weet je hier iets van?
Sprak mij direct aan, maar weet niet of ik mijn voorkeur voor mechanische horloges er oor zou willen breken. Soms is het handig om grenzen te hebben. Overigens, er lijken twee series beeldmerk in omloop. Deze versie heeft kortere wijzers. De versies met langere wijzers heeft betere balans en leesbaarheid. In deze versie lijkt ook de tuxedo band van een lichtere toon te zijn. Op ander beeldwerk vind ik de meer verzadigde toon aantrekkelijker. Hoe dan ook, een leuk ontwerp met minder geziene day complication. Ik zou nog wel graag willen weten wat voor Titanium, want met standaard grade 2 zonder coating is de glans er snel vanaf.
Hoe dragen die horizontale lugs voor jou? Ik was in de verleiding, maar vooral die lugs deden mij anders besluiten. Ik denk dat dat voor mij nog altijd de juiste beslissing is.
Leuk! Voor mij net iets teveel grijs metaal. Welke andere Wise heb jij?
Kan ook in 1 post toch?
Tusenö heeft met zijn Windseeker en Shellback twee horloges die mij doen opletten en wikken en wegen, maar tot nog toe lijkt het beiden ‘net niet’. Ik mis iets extras of misschien nog een stapje refinement, of misschien is het uiteindelijk mijn voorkeur voor meer dressy klokjes dat me ertegen doet besluiten. Op mijn wish/watch list staan erg weinig duikers, maar de Shellback is een uitzondering. De Windseeker is in mijn beleving een leuk Aqua Terra alternatief en doet het goed op foto’s. De originele kleuren met kleuraccent vind ik sterker dan de daarop volgende groen en oranje.
Toeval dat ik reageer op enkele posts die ik al scrollen tegenkom op dezelfde thread van dezelfde persoon. Per telefoon ga ik mijn leven niet nodeloos ingewikkeld maken. Bovendien is het zo mogelijk om per ontwerp/onderwerp te reageren.
Welk merk is dit? (Net niet volledig leesbaar.)
Ik ben het met je eens. Vooral ook omdat je natuurlijk even makkelijk van tevoren kunt laten reserveren ipv die irritante getimede launches. Zo graag geef ik nou ook mn geld niet uit. In het geval van Lorier begrijp ik de grote populariteit niet zo goed. Is het omdat ze vasthouden aan acrylic crystals? Hun ontwerpen zijn altijd best aantrekkelijk, maar voor mij weinig memorabel.
Is dat zwart in persoon nou echt bijzonder. Ik ben altijd nogal sceptisch en zou denken dat net zoals het op scherm totaal niet overkomt als bijzonder tov ander diep zwart, dat het glas eroverheen ook waarschijnlijk het effect van uitzonderlijk diep zwart tegenwerkt vanwege de reflectie. Persoonlijk vond ik de toepassing op de Redentore meer tot zijn recht komen, maar ben vooral benieuwd naar de beleving in persoon aangezien het zwart de USP is van deze horloges.
Het is leuk, maar ik vind dat Maen het beter heeft gedaan in deze richting.
Hoe bevalt het Damascus staal na een tijdje? Ik vond het op deze foto toch wel erg druk, maar heb destijds erg getwijfeld over een stemmige en tonale grijze wijzerplaat waar het two-tone effect van het Damascus aan zou kunnen refereren. Ik vind de kastvorm ook goed gelukt van deze AD7s.
Ook een erg leuk papieren dial alternatief: Havaan Tuvali. Heb erg veel sympathie voor de manier van werken met vintage old stock en nieuwe elementen. De eveneens fraaie sector dials zijn niet meer op de website te vinden helaas.