Microbrand only (Deel 1)

De horloge’s worden dicht bij Oldenburg in noord duitsland geasssembleerd. In het dialect daar uit de regio betekent Vandaag Heute, hetzelfde als onze vandaag.
Exotisch is het niet maar ik vind het wel een leuke en passende merknaam voor een horloge.

Het zijn overigens twee sympathieke gasten (Malte en Tim). Op een evenement heb ik ze al eens gesproken en er stond een bezoekje aan hun kantoor met assemblagewerkplaats in Delmenhorst gepland maar dit kon door een lichamelijk ongemak bij mij vorige week helaas niet door gaan.

2 likes

Ja, dat van hun lokale dialect wist ik eigenlijk wel. Op de een of andere manier vind ik het niet zo overkomen als een merknaam, waarschijnlijk omdat het zo basaal is in onze taal. Natuurlijk mag ieder daar het zijne over denken. In de rest van Duitsland is het ‘exotisch’, evenals elders. Ik weet niet hoe er daar over gedacht wordt, maar vermoed weinig problemen. Wise is mogelijk ook zo’n naam. Geen idee hoe dat is voor de Thai, maar er zijn er veel in Engelstalig gebied die er negatief over denken. Persoonlijk kan ik dat wel weer hebben, maar misschien omdat ik toch weer een stapje verder verwijderd ben. Als ik erover nadenk zou Today me mogelijk meer storen dan vandaag. Ik vraag me af wat Franstaligen denken over Le Jour!

2 likes

Nieuwsgierig. Heeft iemand deze Heinrich in pre-order geplaatst. In Peter Kotsa’s beelden raakte ik direct overtuigd, maar het is aan de duurdere kant, en ik zou eigenlijk eens wat moeten verkopen als ik dit soort aankopen wil blijven doen. Misschien een belangrijkwe probleem: ik vind het een enorm goed geslaagd horloge. Eigenlijk lijkt alles te kloppen. Maar de styling, kleur en dikte zie ik mezelf misschien toch niet met voldoende regelmatig dragen. Ik vind niet dat ik horloges moet kopen voor de vitrinekast.

1 like

Wat voor moois heb je nog in je vitrine kast ?

Uit Japan. 38mm x 9,9mm. Miyota. 550 dollar incl verzenden.

10 likes

SWC komt met een nieuw titanium horloge:

Komt waarschijnlijk in 8 verschillende kleurstellingen. 41mm x 10mm. SW200 uurwerk. Ca 500 dollar.

7 likes

Zag het ook. Logo is een verbetering imo. Ben ook benieuwd naar de andere kleurstellingen. Heb daar nog niks over kunnen vinden…

1 like

Nee, dit is een eerste teaser. Zal snel volgen.

1 like

Tof horloge, leuke specs ook!

1 like

Ziet er goed uit!

Kende dit merk nog niet, leuk!

Ze maken grade 5 Ti horloges en mooie kasten zo te zien.

Heeft iemand hier ervaring met grade 5??

Ik lees tegenstrijdige verhalen over de krasbestendigheid t.o.v. 316L SS

10 likes

:wave:

Op een Squale Palombari. Is absoluut geweldig. Grade 2 is een no-go voor mij.

Ik heb een grade 2 versie incoming. Wel met een speciale coating tot 1000hv. Ben benieuwd.

9 likes

Nice!

Hoe vind je 'm krassen ten opzichte van je stalen opties??

Ik vond het op de Squale echt super. Kleine oneffenheden ook makkelijk weg te werken met een nat schuursponsje.

Mijn ervaringen met staal zijn wat diverser. Ik vind bijvoorbeeld de kast van m’n Farer boterzacht maar van m’n IWC en m’n Speedy echt geweldig hard.

Ik zat eens te kijken, vind het mooie horloges maar dat logo…

Dit heb ik ook. Heb een seiko met een coating die bijna niet krast, en als hij al krast dan in de coating en niet door…

Bij mijn andere stalen bakken hoef ik er maar op te blazen of er zit een squiggly line. Bij gebrek aan een betere omschrijving.

Haha…twee subtiele, gebolde lijntjes met een kruisje erin? Echt?

image
:laughing:

1 like

Het is meer die Comic Sans.

Screenshot 2024-09-18 142557

Begrijp niet zo goed wat de Squale er mee te maken heeft. Dat heeft een hele duidelijke historische connotatie. Ik kan dat wel waarderen maar ieder het zijne.

Mij zit de naamsvermelding (logo?) niet in de weg.

Squale vind ik verwarrender voor het oog met die speelse plaatjes en wat boeit het dan of het geschiedenis heeft of niet. Het lettertype van SWC lijkt mij overigens ook een historische link te hebben. Comic sans is toch echt wat anders.

Ik zeg toch ook niet dat het horloge daarom heeft afgedaan? Ik vind het niet mooi. Maar jij haalt Squale erbij. Waarom?

Omdat het heel relevant is voor Squale omdat ze zijn begonnen als kastenmakers. En in het verleden zowel de horlogemaker als de kastenmaker op de dial werden gezet. En Squale (wat haai betekent in het Italiaans) in een haaitje. Wat ook nog toepasselijk is voor een duiker. Tja, als dat je grote weerstand is, mij heb je er niet mee.

Welke dan?