Is dat echt zo erg? Ben altijd wel gecharmeerd van quartz.
Hij is mooi John!
Gewoon kopen, merk je snel genoeg of je het voelt of niet.
Ik wil geen gezeur met batterijen
Nou, ik denk dat ik, als een horloge heel mooi vind, me toch over dit ongemak heen zou zetten. Effectief eens in de 2/3 jaar een nieuw batterijtje zou mij de pis niet lauw maken hoor!
Ik heb dit punt nooit begrepen. Als je een horloge mooi vind, mechanisch, automatisch, quartz of solar, maakt dan toch geen ene klap uit?
Ik vind quartz 9 van de 10 keer nog makkelijker ook, je pakt hem en hij loopt, op tijd, op datum. Perfect!
Maar hey, ieder zijn/haar ding.
On topic:
Zeker waar.
T zit gewoon in m’n hoofd
Ik bespeurt een hoog Venecianico Nereide gehalte
Ik dacht even 2 seconden dat ik naar Venezianico keek inderdaad
Edit: €456 pre order prijs is niet gek
Bij een goede mechanische versie mag je er waarschijnlijk een 1 voor krabbelen denk ik zo
Ik ben ook van @John’s club. Voor mij gaat er echt wat verloren als ik geen mechanische horloges zou verzamelen. Niet nog meer elektronisch gepiel in m’n leven. Gelukkig zijn echt heel aantrekkelijke batterijhorloges in mijn smaak nog schaars, maar ik verwelkom ook hoe dit het vergemakkelijkt mijn opties te verkleinen. Ik vermoed dat vrijwel iedere verzamelaar zo zijn ‘no go’s’ heeft. Voor mij is het enige quartzhorloge (solar) dat ik bezit niet echt deel van de collectie als zodanig, maar ik ben ook niet lullig genoeg om niet de erkennen dat ik er een heb.
Wat is dat murky bruin? Gewoon lak?
De wijzerplaattaktiek is wel wat Venezianico veel doet, maar in stijl is dit heel herkenbaar geen Venezianico
Oh, dat heeft gelukkig een wat uitnodigender smoel dan de eerste, waarvan ik nooit heb begrepen waarom het zoveel enthousiasme losmaakte
Elke 2 / 3 jaar een batterij of elke 5 jaar een service?