Niet verkeerd

SPECIFICATIONS+
- Diameter : Ø36mm
- Thickness : 10,95mm
- Lug to Lug : 42,80 mm
- Material :316L stainless steel
- Finishes : polished & brushed
- Water resistance : 50M / 5ATM
- Glass : Sapphire
- Movement : Seiko VK63 mecha quartz
- Warranty : 5 years
595 euro
Heb ik toentertijd helemaal gemist dat er ook een Type 02 van de nieuwe Alcaldus zou komen? Ik ben wel van de sector dials, maar was niet geheel overtuigd van de Type 01. Deze zien er beter uit in mij ogen.
Moet zeggen dat ik het een opvallend stijlvol en coherent horloge vind. Mooie clasp ook, en dat donker grijs met silvere subdials erg mooi. De amerikanen doen het niet slecht toch?
ik heb een rolex gehad met een soortgelijke bezel (engin bezel) en was altijd bang dat er veel vuil tussenin zou komen. Wellicht een stomme ‘angst’ maar het zijn ontzettend mooie bezels.
Hij zou wel eens dik kunnen ogen op de pols, vooral omdat de diameter niet groot is
Wel mooi vanaf boven

(kleine pols denk ik)
Leuk horloge en prima prijs ook! Veel plezier er mee.
Mooi, maar een 24-uurs horloge gaat het bij mij niet echt doen.
Give me an alligator in a sailboat
14mm is ook niet dun
Deze variant liet bij mij een mindere indruk achter. Het is grappig dat aventurine het zo goed doet. Omdat zovelen het nu ook al gedaan hebben wordt het in mijn beleving steeds meer een gemakkelijk trucje, een beetje a la Tiffany pasteltinten. Sommige toepassingen voelen ook echt op z’n plaats en dit is ook zeker niet lelijk. Die andere varianten ogen voor mij echter beduidend sterker.
Leuk vrolijk ding, met toch een soort retro vibe.