Heel goed!
Lumeshot van gisteren net na ontvangst
Nieuwe release van Brew Watches:
Introducing the Super Metric
An evolution of our classic Metric watch.
Now with an even more refined & retro aesthetic
Dus dat bevalt kennelijk goed!
Leuke set!
Mooi trio. Toffe foto’s
deze is leuk, zeker in het groen. Met die rubberband met kast volgende sluiting. Twijfel alleen over de tekst op de wijzerplaat, die verschillende lettertypes is… hnnng… rommelig?
Een van de meer creatieve en interessante horloges met geïntegreerde metalen band, de Makina Meohisto_III, is er nu ook in roomgeel (ik dacht ook aan wit, maar ik vind roomgeel beter overeenkomen. Misschien dat de room wat duidelijker te herkennen was in de FC Highlife Caron, maar mischien is deze met cognac doorgeroerd voor de feestdagen).
Die is leuk ja.
Yes! Dit mijn 2e Alcadus, ik was wat huiverig vooraf. De eerste had ik lang naar uitgekeken (duiker met zalmroze wijzerplaat, ben modelnaam ff kwijt), maar die viel irl toch tegen, en er was een verkeerde secondewijzer gemonteerd. Dat is vrij netjes opgelost door de juiste wijzer na te sturen, maar desondanks draag ik dat horloge eigenlijk nooit.
Deze nieuwe daarentegen is foutloos gemaakt en 36mm Inc mooi leren bandje draagt heerlijk. En hij past eigenlijk bij elke outfit. Wel is het Hangzhou-uurwerk niet supernauwkeurig en heeft het geen hackingfunctie. Maar wel die lollige microrotor waar het mij een beetje om te doen was.
Ff gekeken op de site. Leuk merk zeg!
Dat is het zeker. Ook kwalitatief in orde. Lekker smaakvol dwars, maar in gradaties. Zo kan je zelf kiezen hoe bont je het wil maken. Omdat ik heel kritisch ben vind ik dat de verfijning nog net een tandje hoger mag. Volgens mij moet dat kunnen zelfs op het huidig prijsniveau. Makina krijgt volgens mij nog te weinig erkenning, hoewel hun ontwerptaal duidelijk niches aanspreekt.
Ze reguleren die toch tot +/- 8 spd? Redden ze dat niet? Ik vind nauwkeurigheid overigens echt van secundair belang, maar vind het wel netjes en plezierig als je horloge niet na een werkweek al meer dan een minuut afwijkt. Dat wordt niet altijd gered. Hoe is de afwerking? Ik vind vooral de blauwe Type 02 zeer aanlokkelijk, maar tegen de prijs staat of valt dat wel middels kwalitatieve afwerking. Deze variant was niet op KS beschikbaar.
Die traska heeft een fantastische kleur zeg!
Moest deze van Loci even delen. Op de tweede foto ziet de Pacific Coast Highway er beter uit dan ooit. Dit is uiteindelijk meer iets dat ik weleens zou willen proberen dan dat ik het in mijn collectie zou opnemen, hoewel mooi uitgevoerd. Er zit wel potentie in.
Toledano & Chan B/1. Ik kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met Andrew’s enthousiasme over de artistieke trost van dit horloge. Het is ook waar dat de benadering overeenkomt met die van andere microbrands. En hoewel 4000USD misschien nog redelijk zou kunnen klinken voor een kunststuk, vermoed ik dat hier geen handwerk aan te pas komt dus dat ondanks de hoge mate van maatwerk voor vrijwel ieder onderdeel, de impact t.o.v. de productiekosten van andere micros die ook kast en band volledig naar eigen design laten maken toch beperkt is. Daarnaast vis ik niet in deze prijsklasse, dus vond het te duur, en bovendien vraag ik af hoe comfortabel het zou zijn en hoe vaak je het uiteindelijk zou dragen. Mijn kunstwerkjes laat ik immers ook jaren op dezelfde plek hangen om naar te kijken, dus draagbare kunst klinkt misschien leuker dan dat het is. Ik meen me te herinneren dat Amerikaanse klanten nog werden geholpen met het kleine beetje belasting dat zij moesten betalen, maar kopers uit andere landen niet. Hoewel goed bedoeld vond ik dat een misser van het merk.
Overigens deed deze breed gefaceteerde Aision band mij een beetje denken aan de Toledano & Chan, en ook dat is zeker maatwerk, zij het misschien niet voor iedere schakel.
Ik kom net online dit Italiaans merk tegen. Nostas
Diver
Ja, ook weleens tegenaan gelopen. Het lijkt dat er vreemd weinig aandacht naar gaat. Zoiets is me ook aleens opgevallen voor Duckworth Prestex. Net alsof bepaalde merken eigenlijk geen reviews vragen of faciliteren, maar ook geen heel vocale eigenaars (op fora etc) hebben.