Microbrand only (Deel 1)

California wijzerplaten. Meestal staan ze me een beetje tegen. Het is niet verwonderlijk dat het moeilijk is het echt goed te doen. Deze Havaan Tuvali is een voorbeeld van hoe het moet:

De Nomos club doet het ook goed, naar mijn mening. Onderstaande tonale versie ben ik nog niet eerder tegengekomen:

5 likes

Mineralen wijzerplaten zijn enorm in de mode. Zo af en toe begint het op elkaar te lijken en zo af en toe kom je een wijzerplaat tegen waarbij het totaalplaatje wel erg goed klopt. Dat is bij deze Zentier het geval. Die curve kadreert heel precies:

17 likes

Ja. Alleen weet je natuurlijk nooit zeker of de versie die jij krijgt, ook zo’n mooi patroon heeft. Dat is het nadeel (en ergens ook voordeel) van een natuurlijk materiaal.

1 like

Ja, hier zit ik ook altijd mee in m’n maag. Persoonlijk vind ik dat als je dit verkoopt je idealiter de klant tussen de beschikbare platen een keuze laat maken. Zo kan teleurstelling worden voorkomen. Misschien dat een enkeling juist de verrassing zoekt? Ik weet het niet. Maar ook van deze heb ik op hun Instagram al een voorbeeld gezien dat toch een stuk minder mooi uitpakt. Tuurlijk, het is nog steeds dezelfde soort steen met een mooie tekening, maar het kadreert het design toch een stuk minder overtuigend. Bij stoonsoorten waar de bestandelen meer een matrix vormen dan een lijnenspel, speelt dit probleem wel minder. Maar ook van Signum met hun parelmoeren wijzerplaten heb ik mooiere en minder mooie gezien, qua tekening en toon.

1 like

Keuze voor iedereen zou ik zeggen,

Als ik deze zou hebben ben ik blij en wat ze daarna maken
ofwel ben ik blij en wil ik meer en anders je hoeft het niet mooi te vinden

3 likes

Dit is niet echt leesbaar :sweat_smile::sweat_smile:

3 likes

Wat kan je niet lezen, of heb je last op je ogen ?

Babylonische spraakverwarring om te ontwarren. :rofl:

2 likes

Lees het maar eens goed door.

‘Van’ je ogen…

Nieuwe Maen Manhattan dial

12 likes

Ik heb echt een zwak voor dit model.
Had bijna die grafitti dial gekocht laatst.
Deze is ook prachtig zeg!
Misschien is deze maat nog wel beter.

1 like

Leuk design, lijkt ook een goede kwaliteit. Ik heb er eentje gekocht die nog geleverd moet worden. Laat wel even wat zien als ik hem binnen heb, mocht je het interessant vinden👌

1 like

Mooi ontwerp, ik kende het merk nog niet. Heb dit design wel al eens voorbij zien komen van wat “kleding merken” en heb er zelfs bij stil gestaan. Niet gekocht want mijn voorkeur gaat uit naar horloge merken. Leuk dat ik deze nu ken. Thanks!

Die ziet er eel interessant uit!

1 like

Van zogenaamde fashion brands? Daar was ik me niet van bewust. Dit ziet er vooralsnog niet zo verkeerd uit.

Ben ik met je eens, en toch sta ik nog niet te springen het ook aan te schaffen. Mocht ik nog wel een nieuwe hang naar een integrated bracelet design bespeuren, dan hoort deze wel op de lijst. Heel pietluttig, maar ik had graag een pinion cap gezien bij dit model, en misschien vind ik de uurwijzer net te ielig. Ik zou het graag eens in het echt proberen en misschien past deze cremekleurige me dan beter dan zwart

1 like

Ik mag deze wijzerplaat wel. Mooie groene toon (daar heb ik een zwak voor) en Jade (ik neem aan echte jade?!) resoneert ook wel met me. Maar de Manhattan 37 hoefde nu echt niet groter in mijn beleving. Dat was ook al een misser voor mij in de ultrathin variant zonder secondewijzer. Budget heb ik ook niet over, dus misschien maar goed dat ze er geen 37 van hebben gemaakt…

1 like

Overigens prijkte deze Manhattan al enige tijd op mijn ‘moet het toch eigenlijk een keer proberen’ lijstje. Ik had dan waarschijnlijk het liefst de seconde/seconde versie gehad, want ik vond de secondewijzer daarvan een vondst en de kleur met kop en schouders het best. Natuurlijk de prijs een stuk minder, en hoe dan ook voorlopig niet te verkrijgen, misschien wel nooit meer.

Maar deze review van de Feynman VI heeft doet met toch opnieuw denken of het wel de Maen moet zijn. De beelden van deze middernachtsblauw maakten wel indruk en die gegraveerde nummering is prachtig met die eigenzinnige wijzerset.

1 like

18 likes

Ja, ik moest weer even zoeken maar heb hem gevonden. Deze van Gucci. Een vergelijkbaar idee, het heeft wel wat.

1 like