Microbrand only (Deel 1)

Toch nog een overweging. Koop je hem omdat je van de Rolex Oyster perpetual-vibe gaat, dan zonder datum. Wil je juist net wat minder die kant op, dan met.

Dat is een goede afweging! Met dan krijgt ie net iets meer een eigen smoel.

Nee, dat zou wel echt een feestje zijn.

1 like

Was wel erg disco inferno geweest. Gave aanwinst hoor, gefeliciteerd!

1 like

Gelukkig ben ik niet thuis in de Rolexen dus hoef ik me hierdoor niet te laten afleiden. Is de Trasla niet inmiddels al enige generaties aantrekkelijker dan de inspiratiebron? Ik zou waarschijnlijk ook hier zonder datum gaan, omdat ik de datum best aanwezig vind. Dat gezegd, de plaatsing is goed en het misstaat niet. Ik kies zeker niet per definitie voor datumloze horloges, maar ben er wel alsmaar kritischer op geworden. Datumaanduidingen bij Bravur of Direnzo zijn vaak dik in orde en voegen ook wat toe aan het ontwerp buiten de functie om.

1 like

##Nee

Begrijp me niet verkeerd, leuk horloge, leuke features met die superharde coating enzo, en geen schaamteloze clommage, maar een OP is toch wel effies wat knapper.

Datum had misschien net wat kleiner gemogen, of de chromen rand van de datum dunner.

1 like

Op eerste oog vond ik de Traska zeker mooier. Mooiere lugs, niet zo’n verstorend gedetailleerd kroontje, minute track beter in verhouding, spannendere bezel, en geen verstorende of gebalanceerde tekst. Natuurlijk maar een mening, maar volgens mij is Rolex’ aantrekkingskracht in dezen toch echt de allure geassocieerd met het kroontje, hoewel misschien in de hand er ook nog sterkere verfijning in de bouw en afwerking dlte bemerken zou zijn. Dat zou wel een must zijn voor de prijs natuurlijk.

2 likes

Ik vind het logootje van de traska z’n zwakste plek.
De geperforeerde lugs ook. Die verstoren naar mijn idee wat verder een goed ontwerp is.

Maarja, dat is allemaal smaak.

Kan niet zeggen dat ik ooit een Traska in m’n handen heb gehad dus ik kan daar niet over oordelen, maar:

De indruk die ik van de renders krijg is dat het allemaal wat minder verfijnd is afgewerkt bij traska, en gezien het feit dat hij 1/10 vd prijs is, mag dat ook wel.

Ik heb het Traska logo altijd juist wel aantrekkelijk gevonden, maar zou willen dat ze het vaker op zouden leggen, zoals bij de meteoriet. Dat zou de indruk zeker nog verbeteren. Ik heb verder weinig met het kroontje, maar dat komt gedeeltelijk ook juist door de associatie van ‘aantrekkelijk voor de massa’ van het merk. Feit is natuurlijk dat de OP iconisch is en daarom een ontwerp als de Traska mogelijk maakt. De geperforeerde lugs vind ik goed passen bij het genre. Mogelijk liever wel dan niet. Als je voor pure esthetiek gaat moet je volgens mij beter naar dress kijken, maar recentelijk heb ik een vintage dress op de kop getikt die zowaar geperforeerde lugs heeft.

1 like

Ik ook :joy:

Maar ik vind niet-geperforeerde lugs gewoon mooier. Ik vind dit lelijk, maar zou dichte lugs mooier vinden.

1 like

Ik vind dit niet lelijk*

1 like

Heb zo’n Traska Commuter 36 hier aangeschaft vijf weken terug. (Nu niet mee op vakantie en heb er spijt van eigenlijk.)

Vind het echt een droom van een horloge, draagt erg lekker en ziet er langs alle kanten erg mooi uit.

Perfect voor mij. Het is geen Rolex (geen positieve associatie mee), het heeft een datum, het heeft een prachtige kleur van wijzerplaat, afwerking is m.i. erg goed en het kost wat ik zou betalen voor een horloge dat ik wil dragen.

Heb nog geen Rolex OP vastgehad, maar ik kan me echt heel moeilijk inbeelden dat die twee keer (laat staan tien keer cfr. prijs) zo verfijnd voelt als m’n Traska.

6 likes

Iemand nog voor deze gegaan? Ik heb erg getwijfeld maar toch niet doorgezet.

5 likes

Deze heb ik wel besteld, er is een nieuwe versie met saffieren bezel in plaats van de eerdere versies met acryl of aluminium bezel.

image

8 likes

Aision design.
Ziet er best netjes uit: Aision Design

6 likes

Ja, ik heb bij aankondiging niet doorgezet. De hoekige brede vlakken deden me het plaatsen in een trend die gedeeld wordt met het heel indrukwekkende en dure Toledano & Chan. Ik kan het zeker waarderen, maar uiteindelijk vind ik dat ik mijn voorkeur voor elegant en gekledere stijlen moet erkennen. Hij was in voorverkoop volgens mij nog beter te betalen, maar gewone prins is het een ambitieuze aankoop die in de categorie van Direnzo terechtkomt, waarbij ik dat laatste toch verfijnder vind overkomen en met duurdere componenten. Dat gezegd, gisteren stond er een bij Serious Watches (nagenoeg nieuw), voor minder dan de aankoop met Gary’s kortingscode zou zijn. Als je het jezelf ziet dragen, dan is het volgens mij een heel interessante en individuele keuze!

2 likes

Idd verfijnder. Mooi merk met herkenbare vormgeving iver de hele lijn.

1 like

Denk ik ook. De kast is mij te sportief en opvallend, maar de wijzerplaten zijn echt uniek.

Als je het durft zeker een mooi horloge!

Ik vind het zo grappig dat wij (even gegeneraliseerd) naar dit woord grijpen. Wat is hier feitelijk nou ‘sportief’ aan? Helemaal niets. Het is zelfs niet per se ‘informeel’. Is een VC 222 subtiel? En toch is de associatie bij de 222 van verfijning en ben ik het met je eens over de Aision. Het is waarschijnlijk ook niet een onderdeel of detail in isolatie, maar hoe ze samenkomen. Ik zou dit zelf best leuk vinden eens te proberen, maar vanaf een beeldscherm fantaserend denk ik dat ik dit in de praktijk op een voor mij verkeerde manier te ‘luid/aanwezig’ vind. Als een horloge dan aanwezig is, dan waarschijnlijk liever in traditionelere details of echt als haast conceptueel kunststuk, zoals de Toledano & Chan. For reference: ik vind de meeste duik- en veel piloothorloges ook te luid en te aanwezig, deels door formaat, deels door functionele details, of uit nood bepaalde benadrukte onderdelen en vormen daarvan. Interessant bij deze Aision is dat het uiteindelijk behoorlijk design-gedreven is en geen speciale functies omvat en toch moeilijk gekleed of formeel is voor te stellen.

1 like