Microbrand only (Deel 1)

Voor de liefhebber: de komende 8 uur nog 50 euro extra korting op Shellback 2 (kom je op een €775,- pre order) + gratis rubber strap:

Nog een keer de kleurtjes:

Ik meen dat enkelen hierop wachten. Jan Sarnowski zegt ‘deze week’. Op echte foto’s is gelukkig de amethyst niet zo schreeuwerig. De zijkant is plezierig complex. Ik weet niet of ik zelf al die hoekigheid en lume toepassing op de wijzerplaat nou zo geslaagd vind. De geribbelde ring vind ik wel een tof detail. De prijs zou extra leuk zijn als hij ook vanuit Polen zou verschepen…

9 likes

Hele late reactie, kan ook niet anders. Binnen 6-4-2025 en de nieuwe versie. Wel even op de thimegrapher gedaan in alle standen. Max +13 niets in de min. B.E 0.0, amplitude 248, dus afwachten hoe die het in de toekomst verder gaat doen.

5 likes

Deze heb ik gebacked. Als ik ermee doorga wordt t deze denk ik:

15 likes

Zaterdag 18.00 om wat preciezer te zijn. 410 pond voor de eerste 300 + btw en import natuurlijk + 15 pond shipping. 450 na de eerste 300.

1 like

De kritieken zijn lovend en ik vind het aantrekkelijk. In het genre is er keus. Bijvoorbeeld de Branch vind ik nog aantrekkelijker, hoewel ik die liever automatisch zou zien voor mijn draaggemak. Toch had deze me bijna overreed.

1 like

Dan wordt het toch nog bijna 600eur in totaal. Wel begrijpelijk gezien de details en natuurstenen wijzerplaten, maar ook geen koopje. Ik heb nog te weinig van het merk gezien om te bepalen of ik voldoende kwaliteit moet verwachten. Het kan zeker wat zijn voor wie het ontwerp erg aanspreekt.

Branch? Deze? https://branchhorology.com/
Joh, die kende ik nog niet. Op zich vind ik die Sellita SW210 wel een fijn uurwerk maar good old miyota 9### heeft mij tot op heden slechts 1 keer in de steek gelaten (op > 20 verschillende horloges). En de Arcange heeft net wat meer sjeu, zeker met die zalmroze wijzerplaat. En waar ik normaliter geen Romeinse cijfers blief vind ik het hier wel wat hebben. Die Branch vind ik mooi maar ook wel erg ‘streng in de leer’, ofzo.

Plus, die Branch moet uit Canada komen als ik het goed begrijp, dus meer importkosten en BTW. Arcange verstuurt vanuit Frankrijk. Het scheelt meerdere honderden pieken volgens mij…

1 like

same here, wat was jou grootste twijfel?

Zeker. Het is ook niet voor niets dat ik hem niet bezit. Tegen de prijs en voorwaarden van Arcange had die er waarschijnlijk wel gelegen. Bij Arcange geven ze er net iets meer eigen draai aan. Ook bij Alcadus Quantra bijvoorbeeld. Maar een echt creatieve sector heb ik al, en deze blijven erg op de klassieken leunen. De premium optie blijft de Longines, terwijl voor een moderne opgefriste versie vooral de Raymond Weil mij blijft aantrekken. Als ik dan richting de klassieken ga, dan vind ik misschien deze Branch wel het best gelukt, maar had liever een automatisch uurwerk gezien en een betere prijs. Waarschijnlijk juist omdat de Branch lijkt het klassieke patroon te willen perfectioneren, waardoor het in mijn beleving toch niet wat spannender oogt dan de Longines die natuurlijk echt archiefmateriaal nieuw leven in blaast. Bij Arcange geldt dan dat ik waarschijnlijk meer overtuigd zou zijn indien de wijzerplaten van de vorige generatie in deze bouw beschikbaar waren! Als dat het geval was geweest had ik mogelijk toch op bestel gedrukt. Ik ben het overigens wel met je eens dat de Romeinse cijfers op deze zalmen plaat leuk gevonden zijn. De groene vind ik dan weer niet zo geslaagd.

Welke, als ik vragen mag?

Millesime? Die vind ik ook prachtig. Maar goed heel andere prijsklasse. Als ik niet steeds al die micro’s zou kopen had ik het geld er misschien wel voor gehad :wink:

1 like

Nou, op zich vind ik het technisch een interessante uitvoering want er zit een jump hour en minute mechanisme op dat is ontwikkeld in de MB&F stal, dus dat is gaaf. Maar ik vind het design uiteindelijk toch wat tegenstaan, het is me te modernistisch denk ik. Ik vond het oude model wel heel erg aanspreken met die roterende ster, alleen ben ik daar steeds uitgeloot :frowning_face:

1 like

Makina Gabriel I

1 like

Trafford timmert lekker aan de weg. De GMT was leuk, maar niet mijn ding. De nieuwe guillochépatronen op de Crossroads mij net iets te barok, maar flair heeft het allemaal wel en niet alleen met in het oog springend doch zeer smaakvol kleurgebruik. Men maakt de vergelijking met Farer. Begrijpelijk en een compliment, naar Nathan heeft ook echt een eigen stijl. Daarvan getuigt zeker deze aankomende Daytripper. Dat is een heel smakelijke wijzerplaat. Vooral de blauwe en groene mag ik graag zien. Het concept: een Miyotas 9075 zonder GMT-hand. De logica van dagtripjes over tijdgrenzen heen. Wellicht meer geschikt in Amerikaanse contexten dus… en eigenlijk, voor mij haast zonde. Dit zou een enorm leuke en nog altijd meer betaalbaarder driehander kunnen zijn. Indien nodig pas ik dat uur met haast vergelijkbaar gemak dan wel aan door iets langer aan de kroon te draaien. Wat jullie?

12 likes

@bnv Ik zou de (stijl van) de Touring GMT heel graag als gewone threehander zien (en hebben), en dat heb ik destijds ook bij Nathan aangegeven. Ik heb 2 GMT’s maar heb besloten dat het voor mij geen interessante complicatie is. Liever een goedkoper uurwerk en een dunnere kast. En staat wringt de schoen bij deze daytripper wat mij betreft. Het komt heel dichtbij wat ik graag gewild had maar is t net niet. Jammer!

1 like

Ja, helemaal mee eens. De designtaal in meer betaalbare pakketjes is een stuk interessanter, zoals aanvankelijk ook de Crossroads.

Heeft iemand er een in preorder sinds vanavond?

Ik beiden.

2 likes

Ergens vind ik ze wel heel tof. De kleur groen staat me ook echt aan, alleen helaas zie ik er continu een Heineken viltje in :sweat_smile::joy:

1 like

We zijn benieuwd!