Microbrand only (Deel 1)

Klopt, er zijn geen microbrands met 1 op 1 kopieën anders waren het replica’s. En er is ook geen vastomlijnde definitie van de term Microbrand. Op WUS loopt deze discussie al sinds mensenheugenis en nog steeds.

Op de site waar jij naar verwijst staan wat richtlijnen, maar als je die zou toepassen zouden er een boel tegenwerpingen komen. Die zijn ook niet echt duidelijk en toepasbaar.

Kijk maar naar merken als Hentschel uit Hamburg. Toch zeker een microbrand maar met eigen ontworpen uurwerk, net als Habring2 en zelfs Christopher Ward met hun in-house SH-21 uurwerk.

Die facebookgroup ben ik ook lid van, en hun lijst en criteria snijden zeker hout, maar het blijft natuurlijk iets wat primair in het leven is geroepen door de admins van die groep om daar (met harde hand :wink:) te handhaven. Waarvoor hulde overigens, die groepen (er zijn ook andere waarop goed gemodereerd wordt) die goed werk voor kleine ondernemers die het niet moeten hebben van grootschalige advertentiecampagnes e.d. Laat hen in die groepen het podium maar pakken :+1:

Tsja, CW was ooit een microbrand maar intussen al geruime tijd niet meer. De andere twee ken ik minder goed maar lijken mij meer boutique brands, maken bijvoorbeeld unieke exemplaren op bestelling, en produceren het uurwerk dus in eigen huis. Maar gezien de kleinschaligheid zeker geen bezwaar om die als microbrand te classificeren, als dat deuren opent naar meer naamsbekendheid voor hen lijkt mij dat nooit bezwaarlijk.

2 likes

11 likes

Mijn enige en tevens favoriete micbrobrands

12 likes

Monchard Skytoucher uit Zweden
Loopt op een Highbeat Miyota Cal. 9015

5 likes

Deze set - outfit & horloge is toch echt wel on point! :ok_hand:

1 like

1 like

Ben benieuwd. Andere kleur??

3 likes

Rootbeer? :grimacing:

1 like

Mijn favoriete microbrands, sommige nog alive and kickin’, anderen al niet meer bestaand

Halios

Precista

Traska

SAS
afbeelding

Tsunami

Gavox

MKII

12 likes

10 likes

10 likes

4 likes

Deze in het vizier om wellicht binnenkort uit Amerika mee te nemen, de Traska Commuter 36mm Woodland Green. Plaatje van de Traska website.

11 likes

Er zijn nog 10 op voorraad op dit moment!

Net gezien en ik like:

6 likes

El Buzo 1

7 likes

"Nieuwe " wijzerplaat voor de 4512

6 likes

CIGA Design
Z-Series Titanium Automatic Mechanical Skeleton Wristwatch Black
Titanium
Seagull Automatic
40.8 x 48mm
Water resistance: 30m
€399

54d658dc4341ae83cf65c37fee768006

2 likes

Er zijn een hoop leuke microbrands, maar ik kan wel zeggen dat Halios mijn absoluut favoriet is.

Bovenste rij; Halios, Halios, Halios
Onderste rij: Aevig, Yema, RichardtMejer

Sinds vandaag nog een Halios erbij:

18 likes