Prachtig horloge! Hoe zou het alleen zitten met de VAT etc.? Denk dat hier nog een aardige duit bovenop zal komen ben ik bang.
Ja, dat komt er bij. Houd rekening met ongeveer 25%. Het is wel een heel mooi horloge. Ik heb de vorige versie (V3) van dit horloge en daar ben ik heel blij mee. Stel dat ik mijn oude kwijt zou raken/gestolen zou worden, dan zou ik niet aarzelen deze te kopen. Ik heb zelf geen Baltic maar ik denk dat dit horloge te vergelijken is met de Baltic AQUASCAPHE en dat horloge kost bijna 800euro (welliswaar met safier maar toch).
Ik zag zojuist een update langs komen van de Aigi Satelite Ground Station op kickstarter. Meerdere backers vroegen om een optie om het uurwerk (nh35) te kunnen upgraden.
De mensen achter Aigi hebben geluisterd en een Miyota 9015 en Selita sw200 als optie toegevoegd voor een meerprijs van respectievelijk $75 en $170.
Ik zit te denken aan de Miyota. Omdat ik nog geen horloge met dit uurwerk heb (al wel meerdere nh35’s).
Ik heb ook nog geen Selita, maar die zou t horloge bijna 2x zo duur maken.
Wat zouden jullie doen?
Ik zou 'm lekker op NH35 houden, gezien de basisprijs is een verhoging van €80 voor een uurwerk niet een kleine verandering namelijk. Ben echter geen kenner wat betreft significant verschil tussen NH35 en Miyota 9015…
Verschil tussen de standaard Seiko en de Miyota is een hoger tikgetal, iets minder afwijking en een uurtje langere gangreserve.
In mijn optiek geen upgrade welke $75 waard is
En de Miyota is zeer waarschijnlijk luider dan de Seiko. Maar ja, hij ‘tikt’ vloeiender ja.
Die eerste is heel cool.
Mijn Traska heeft een Miyota 9000 serie No-date uurwerk. Heerlijk stil hoor, maar Miyota zijn slechte reputatie komt vooral bij de 8000 serie vandaan. Die zijn LUID!.
2e voordeel van de Miyota is dat het een heel plat uurwerk is, dus je kunt naar dunnere horloges toe. Mijn Traska is 11,5mm hoog met domed saffierglas.
De 9xxx serie van Miyota is eerder bedoeld als concurrent voor ETA bijvoorbeeld dan als concurrent voor de NH35. Mijn 9015 voelt beduidend meer solide aan tijdens het opwinden, verzetten van de datum, instellen van de tijd, … dan mijn horloges uitgerust met een NH35. Mijn 9015 loopt ook zeer accuraat (+3 seconden/dag) en zeer consistent. Anderzijds heb ik met de NH35 ook nog geen technische problemen gehad.
Bedankt voor de reacties allen. Ik had min of meer al half besloten om voor de uurwerk upgrade optie te gaan. De vraag is alleen, welke? Neig vooralsnog naar de Miyota vanwege de prijs. Qua specs komen de Miyota 9015 en de Selita SW200 redelijk overeen. De Selita heeft wat strakkere toleranties en komt uit Zwitserland…
Maar gewoon op NH35 houden kan natuurlijk ook! (Zou wel dan mn 3e worden, beetje afwisseling is ook wel leuk)
Ja dat is ook de gene op mijn lijstje.
Persoonlijk, en enkel rekening houdend met mijn ervaring met deze binnenwerken, zou ik de upgrade naar de Miyota durven overwegen maar de Sellita vind ik dan weer wat prijzig. Een standaard Sellita binnenwerk vind ik niet zo veel beter dan een Miyota 9xxx. Nu ja, de NH35 zal zijn job ook wel goed doen daar twijfel ik niet aan. Hangt er voor een deel vanaf of de producent bepaalde grenswaarden voor accuraatheid garandeert voor de NH35, is de kast exact hetzelfde (wat dikte betreft dus) voor zowel de NH35 als de Miyota, …
De kast blijft hetzelfde, denk ik. Ze vermeldden namenlijk wel dat er aangepaste wijzerplaten moeten komen om ervoor te zorgen dat de datumschijf goed uitlijnt. Over de kast heb ik niks gehoord, maar ze zullen toch wel op 1 of andere manier moeten dealen met het verschil in dikte en diameter van de andere uurwerken.
Ik schat met een simpel (plastic) spacertje