Alkimos uit Australië is voor mij nieuw. Heeft kennelijk al eens een model uitverkocht. Ik vind het niet heel opmerkelijk, maar dingen die goed in een genre passen bliven verkopen.
Over het Italiaanse Fathers hoor ik hier vrij zelden tot nooit, maar in bepaalde online communities komen ze weleens langs en worden meestal gewaardeerd. Deze vind ik er goed uitzien, al past het niet zo goed bij mij persoonlijk.
De betonnen wijzerplaten van 22Studio lijke nu echt klaar voor het publiek. Het levert een dik horloge op, maar i dit geval onvermijdelijk door dat diepe sculpturale wijzerplaatwerk. Het resultaat mag er zijn, zelfs al denk ik dat ik die dikte niet moet hebben om mijn pols.
Zeer origineel, maar draaggemak is ook wat waard.
Kast doet mij qua vorm en kroon veel teveel aan een Sub denken, en die vind ik sinds die kastvorm ook niet meer om aan te gluren.
Leuk hoe je al die onbekende merken steeds weet te vinden!
Strak, echt eigen smoel, tof!
Nodus maakt mineralen wijzerplaten permanent i de collectie. Ik heb eerder hulde gesproken over de variant met bronzen rand. Die rand is weg, en daarmee ook een stukje van de magische balans die dat horloge had (versie met tijgeroog). Begrijpelijk, maar een jammerlijk voorbeeld van waar de limited edition gewoon in het assortiment thuishoorde.
Voortbordurend op het bestaande platform, maar toch een geheel nieuwe Straum. Ik opende mijn email en moest er gelijk niets van hebben (de Scout van Astor + Banks kwam in herinnering als een charmanter alternatief, maar dat is kennelijk in een legal battle met een automaker verzeild geraakt!). Mijn reactie zegt misschien minder over het horloge dan mijn smaak en voorkeuren.
Oei, dat is een flinke achteruitgang voor mij.
Nieuw merk. Saturn Watches. Aardig verhaaltje over het ontwerpproces op Reddit. Dit is niet per se een horloge dat mij als klant in het vizier heeft, maar mijn eerste indruk is heel behoorlijk. Deze horloges komen met een Seiko VK quartz.
[Foto’s uploaden werkt niet. Houden jullie tegoed…]
Zo! Heel leuk gedaan!
Goede prijs en niet te dik.
Ik had hem zo gekocht als er enkel streepjes of enkel cijfers op stonden, maar dit is een beetje to much voor mijn smaak.
Dat kan. Ik vind het best een goede balans treffen.
Nomos hommage?
Tja, met die blauwe zie ik wel wat je bedoeld. Zitten gelijkende elementen en ontwerptrucjes in. Inzoverre is het dan ook goed gelukt. Bij die California-aanoak heb ik zo mijn twijfels, maar dat heb ik al snel met California.