Microbrand only (Deel 2)

Het past zeker in deze trant en daarom bevalt het waarschijnlijk ook wel redelijk makkelijk.

1 like

Zei ik nou net iets over California dials…?

Atelier Wen x Massena Lab

3 likes

De meestal zo opgeruimde beeldtaal of het spektakel van Ming is bij deze 57.05 Comet niet aanwezig. Ik vind het nogal rommelig en vlak ogen.

Beda’a komt met twee Boutique Editions gebaseerd op hun Angles 37 en Angles Mecaline. De kast valt op door z’n plezierige, klassieke maar ongewone vorm. De cijfers komen mij, in combinatie, een beetje als margegekrabbel over. Niet sterk genoeg, maar ook geen grote misser.

1 like

Ik had al een regulator watch en een mooie jumping hour is in bestelling.

Dit is mijn 3e van Martin Design.

Connemara Night Stone.

Adobe Express - 20260826_180544 (1)

7 likes

Eens.

Dacht even dat het een oude ‘Bedat’ was met versleten letters :wink:

Kast doet mij een beetje aan een opgeblazen variant van de oudere Credor modellen denken.

1 like

Kan ik wel waarderen, die blauwe heeft een mooi contrast en is prima afleesbaar, de tiger eye is ook leuk.

1 like

Dat zou een koopje wezen!

Ja, snap ik, maar dit glooit wel veel meer dan wat ik ken van Credor. Ik vind degene met de zwarte wijzerplaat van het debuut van dit model zeker de moeite waard. Een bijzondere verschijning die heel verfijnd in elkaar lijkt te zitten (ook iets dat ze met Credor gemeen hebben), maar deze lijn heeft prijzen waarom ik alleen maar kan lachen.

Nieuwe dag, nieuw Frans micromerk, zo lijkt het soms. Deze met een vleugje Madagascar en dat mag gezien (dat wel, maar het is volgens mij geheel niet de bedoeling dat je het van het ontwerp af ziet). Brifault Voalohany. Ik vind het alvast best goed geslaagd. Niets al te vreemds en toch behoorlijk eigen.

Onderin een Sellita geloof ik

4 likes

En nog een Amerikaan met een Frans tintje, de Paris-Toulouse GMT van Clement Design Studios in Brooklyn. Waarnaar dit horloge vernoemd is zegt me niets. Parijs en Toulouse liggen toch in dezelfde tijdzone… Diverse originele accenten in het ontwerp en een interessante doos.

1 like

Deze heeft wel wat Franse flair :wink:

1 like

Mmm, doesn’t float my boat, de doos is echter wel fraai.

1 like

Een soort horloge dat ik nog niet eerder zag van Aision. Geen details, andere dan de inspiratie van ouderwetse straatbeelden uit hun vestigingsplaats, Hong Kong.

7 likes

Heeft wel wat, ik zou hem zeker dragen.

AnOrdain brengt ons nogmaals porselein, maar ditmaal op elegantere leest.

17 likes

Vooral ook voorstander van de op het eerste zicht minder lompe kast.

1 like

Area Nostalgia Mantel. Ik zeg voorzichtig: het is een lichte verbetering. Maar toch, mij krijgt hij niet enthousiast over deze ontwerprichting. Deze lijkt op eerste indruk iets beter in elkaar gesleuteld en iets beter in balans. Ik kan alleen dat goedkopige novelty-gehalte niet afschudden.

3 likes