Helemaal eens. Heb geen 3000 liggen en geef ze misschien toch liever uit aan Oan Gio, maar deze is fraai
Ik heb er geen positie op in genomen. Ik denk dat ik ervoor open kan staan ![]()
Wise heeft een nieuwe versie uit van de AD8, dit keer met een tijgeroog wijzerplaat:
Ik vind het best wel een fraai eindresultaat, mocht ik de AD8 al niet hebben met een meteoriet wijzerplaat dan was dit wel een kanshebber geweest.
Ziet er lekker uit!
De versie Angles Guichets die bij de GPHG meedingt is een veel appetijtelijker horloge van Beda’a in mijn beleving. Dat zullen ze zelf ook hebben bedacht.
Buci teaset een tweede horloge met small seconds, een referentie aan de short story, zo zeggen ze.
Het is nog wachten op betere visuals
Nieuw Frans-Zwitsers merk Voxel debuteert met de Meridion. Party trick: jumping 12 to 24 hour scale (als daar een technische term voor is, ben ik die even kwijt). We hadden natuurlijk al de Erebus 24 en de Olto-8. Het is een traditionele complicatie die mij niet echt enthousiast wist te maken. Deze heeft duidelijke flair, niet alleen in de opvallende kast, maar ook hoe de complicatie is geïmplementeerd. Nog niet beschikbaar, dus we wachten af.
Revelot opent morgen (1600) het orderboek voor de Maya, en de vroege besteller kan een leuke korting verwachten (reeds te zien op de website)
Verwacht tamelijk spectaculaire wijzerplaten, veel keuzemogelijkheden (diverse wijzerplaten, quartz of automaat), een prettig draagbaar formaat en vriendelijke prijzen. Ik heb er zelf inmiddels 2, fijne horloges met een nette afwerking.
Ik ben ze ook aan het eyeballen
. Grey Stardust mop of wave blue zijn mijn favoriete
De eerste vind ik geheel irrationeel best mooi!
Dat was precies mijn reactie. Ik weet oprecht niet of ik zo’n lenticular echt kan verdragen en houd normaal niet van echt figuurlijke afbeeldingen op wijzerplaten, maar deze werkt ook met de kleuren van die branding stiekem enorm goed. Andere sterke varianten zijn in mijn ogen de gradiënt aventurijn, en de MOP mozaïekjes. Maar de two tone komt op mij als een stap te ver over. En over de kleur van de mozaïekjes ben ik niet uit. Ik denk dat het donkere misschien het best is, of het roze, indien niet té zoetsappig. De witte heeft minder contrast met de kast. Dat gezegd, ik zou graag meer echte foto’s zien van deze varianten. Die eerste lenticular is Al uitgebreid op video te bewonderen en stemt vreemd genoeg geïntrigeerd.
Live beeld van de Lenticular Beach (als ik me niet vergis):
En de parelmoer-mozaïekvariant:
Andere parelmoer-variant:
Enkel met creditcard
.
Houd het voor mij al op, op zich wel jammer had er wel zin in.
Zwak voor Brew en een tennisfan, kon mij niet inhouden…

Gaaf, gefeliciteerd
Hier vind ik de witte mozaïek veel sterker dan gedacht, terwijl wanneer de reflecties van de parelmoer wegvallen bij de roze, de roze tint die overblijft onder die hoeken niet echt mijn favoriet is.
Voor aankondiging van een KS project: Arko. Ja, waar een horloge dat naar een boog verwijst. Het echte verhaal dat wordt verkocht is van een merk dat de Spaanse identiteit wil uitdragen. Culturele iconen gebruikt, maar het Spaanse ligt er niet bovenop. Waar het resultaat mij aan doet denken is de limited architecture series van Mido. Dit is iets sportiever en informeler, maar volgens mij was het zelfs zo’n gebogen datumvenster bij Mido. Het textuur the is vooral leuk omdat iets grover blijft dan gebruikelijk, maar ik herken de Spaanse finish niet direct (kan aan mij liggen).
Mortero monocapa con árido proyectado
Met een arco de medio punto ![]()
Arko betekent ook boog, maar dan met een C…