Microbrand only (Deel 2)

Van deze Aision Abyssus ben ik gewoonweg onder de indruk zo onder de lens en om te pols van Vincent Deschamps. Natuurlijk hadden ze met hun niet-duik-platform ook al een sterke indruk achtergelaten, en uiteindelijk is zo’n substantieel ogende duiker op voorhand niet voor mij, maar hier spreekt toch oprecht oog voor detail en precisie uit. Het ligt delicaat om de pols, maar assertief aanwezig. Zelfs de lume is precies goed gematcht qua gewicht. Dat mag toch worden gezien?

13 likes

Nice :ok_hand:

Geslaagde en beschaafde duiker.

1 like

Op rubber (krijg je erbij) ook zeer geslaagd en slechts 750 euro

Ø40mm diameter
11,35mm case thickness
46mm lug-to-lug
Miyota cal.9039 automatic calibre

(En een full lume, die net iets anders is)

5 likes

Dat rubber zit er ook strak op inderdaad. Wanneer het plaatje klopt zou ik bijna aan de duikers gaan!

1 like

Dit horloge is een samenwerking tussen AndoAndoAndo en Tessé. Ik weet niet of ik het om mijn pols zou kunnen verdragen, naar dit is wel heel mooi uitgevoerd, is mijn indruk. Op basis van de eerdere pickuphorloges van AndoAndoAndo was ik daar nog niet zeker van, maar dit ziet er gewoon overtuigend uit.

9 likes

2 likes

Als vinyl liefhebber….love it!

Edit:

Ook even op de website gekeken, af en toe leuke designs, maar afleesbaarheid….:scream:

3 likes

Ben wel benieuwd waar ze mee komen op Kickstarter (de 25e gaan ze live).

2 likes

Vooraankondiging van de Canuck Space Explorer. Voor mij is het niet. Dat Canadese mapleblad op 12 doet mijn hart verre van sneller kloppen, zij het van schrik. Niets tegen Canada, overigens, maar dat hoef ik echt niet zo prominent in beeld. Misschien gebruikt Canuck het altijd al als embleem? Dat weet ik zo gauw even niet.

Het Filipijnse Argos komt alweer met versie III van hun best smakelijke en betaalbare Odyssey model.

3 likes

Meridiano heeft de preorder van hun Mistral geopend. Een van de dingen hier zichtbaar in de marge is dat zo slim zijn geweest het rubber van de groene en blauwe variant niet te matchen met de wijzerplaat. Dat lukt namelijk eigenlijk nooit zodanig precies in leer of rubber dat het helemaal overtuigd. In dit geval moet het contrast je liggen, maar hoef je er niet over in te zitten. Bij de gele lijkt er wel meer naar een directe match te zijn gestreefd.

1 like

Nog een Kroatisch merk: Savicénnti. Dit komt via Esbjorn op YT op basis van een prototype en nog vóór launch. Mijn eerste indruk: ik vind de wijzerplaat erg vol en misschien een tikkeltje rommelig en de bezel wat aanwezig. Niet slecht en met duidelijke vintage tool ondertoon.

3 likes

Loresum heeft een nieuwe maanfase LE beschikbaar, de Moonlight Lion Rock.

8 likes

Prijstechnisch best interessant

7 likes

1 like

Geen micro, maar een mod. Handpainted Cartier voor je snackhand.

3 likes

Die campagne is toch al een tijdje over? Of is er nog een preorder. Ik vind het een smaakvolle modernklasieke maanfase.

1 like

Escudo noemt dit burnt, maar ik vind het nog behoorlijk fris ogen!

1 like

Heron; ze hebben wat gekeken naar de grote merken en met een mix van details en goeie maten (37 x 43 x 8.5) kan ik het eigenlijk toch wel waarderen (op de bracelet na dan). Miyota 9039 en onder de 600 (blauw). Wel pas na kerst…

11 likes