Microbrand only (Deel 2)

Niet in mijn prijsklasse (meer) maar een zeer geslaagd kloppend geheel, het zij profiel kan mij ook zeer bekoren.

1 like

meen die in het blauw gezien te hebben

Met dank aan de shout out door @MrSummers:
Matow. Een Japanse micro door vrouwen en op vrouwen gericht. Hoewel iedereen mag kiezen wat die wil, is het al lang zo dat er relatief weinig activiteit is in microbrandgebied dat zich expliciet richt op de zeer kleine vormfactor die traditioneel vrijwel uitsluitend door vrouwen wordt gedragen en sowieso ook weinig ontwerpen die expliciet het stereotypische feminiene opzoeken. Dit merk dus wel. Persoonlijk vind ik alleen dat daar weinig opzienbarends uitkomt. Een uitgebreide catalogus aan varianten geeft vooral klassiekerige en mallwatchachtige prijs.

1 like

En… Wat vind Nico er van :slight_smile: ?

1 like

ABSOLUTE CLASS!

Ik vind 'm wel geslaagd hoor!
Natuurlijk leent de kleurstelling schaamteloos van de Tudor-hype, net als ik dat ook vond van de C63 Pistachio.
Maar met die 3-6-9 lay-out, pump pushers en die strakke kastafwerking zet CW hier gewoon een heel eigen chrono neer voor een fractie van het geld. Ik kan dit stiekem heel erg waarderen.

4 likes

De CW is mooier op foto.

1 like

Ik heb het wel voor echo/neutra. Hun design filosofie “klopt” voor mij. Er komt er ooit zeker eentje in de collectie.

1 like

Beide niet mijn smaak maar de polemiek is vermakelijk online.

1 like

Ik vind ze ook tof, maar heb er nog geen :thinking:

Het is druk in de inbox vanavond. Ten eerste een prachtige moody feestversie van de Union Terminal watch van Cincinnati Watch Co. Dat extra contrast op de indices werkt heel goed met de layout, vind ik. Ook ligt er een limited restock van andere horloges in het verschiet. Het is te raden op de notificatieknop te drukken bij interesse, zo geven ze aan.

1 like

Nodus heeft zijn Sector II GMT verfijnd. De GMT maakt de sector wat druk, maar de verfijning komt redelijk goed over in deze foto’s. (Niet dat ik je precies de verschillen met de eerdere versie zou kunnen noemen! Ik bedoel gewoon dat dit er goed uit ziet.)

1 like

Tenslotte gaat Nivada Grenchen zijn 100ste verjaardag vieren. Voor iedereen die terecht dacht dat het merk nog nauwelijks de kleuterfase was ontgroeid, kennelijk doet de carrièrehiatus er hierbij niet toe. Wat er wel toe doet is dat ook voor mijn gebruikelijke zuinige houding jegens de volgende mineralen wijzerplaat, die ijzige agaat en de donker iriserende labradoriet doen het voor mij heel overtuigend in het MKII F77-pakket.

11 likes

Er zitten een paar mooie wijzerplaten tussen.

1 like

Wat een rust straalt de Tudor Chrono Flamingo uit ten opzichte van de Christopher Ward 1-0

1 like

Onder de nieuwe versies van de Trematic Archivio Uno deze fraaie zwarte en een roze (ipv koperen, zo lijkt het) zalm:

6 likes

Serieus een interessant en mooi ding!

1 like

Ook leuk om even te promoten, ons eigen HF lid @vierport gaat naar Kickstarter met Angelier. Je kunt je hier inschrijven op de vooraankondiging: https://www.kickstarter.com/projects/angelier-watches/angelier-vintage-inspired-watches-with-breguet-numerals

15 likes

Eens. De Bosco lonkt. Ben meestal niet zo van zwart, maar deze is mooi. Bruin vind ik ook wel wat hebben. De prijs is echter wat hoog en kan er niet over uit of je daar bij halve een mooi designconcept nou zoveel voor terugkrijgt.

1 like

Dankjewel :pray:

2 likes