Microbrand only (Deel 2)

De Mytilus kan mij toch wat meer bekoren.

1 like

Nieuwe Kurono release: Calendrier SBR

The Calendrier SBR will be available worldwide on kuronotokyo.com for US$2,380 excluding VAT & duties.

Global online ordering starts Thursday, 24 September, 11:00 PM JST

Strictly 1 watch per customer

7 likes

38mm, 11.5 dik, prachtige wijzerplaat. Ik ben fan. :ok_hand:

1 like

Het vervelende van Kurono Tokyo is de beperkte beschikbaarheid en de hetze die er omheen ontstaat en dan de onhandige pogingen om dat wat te beteugelen alsof dat nou wat uitmaakt. Ik vraag me of hoeveel maakwerk vanuit het oorspronkelijke atelierer nou echt in zit, omdat dat hetgeen is dat de beperkte aantallen zou verklaren. Mijn indruk is dat dit na het ontwerp niet bijster veel is. Misschien de assembalge en laatste QC? Als een ontwerp niet heel goed is gelukt, zoals in mijn mening ook nog weleens gebeurt, is dat niet zo erg, maar met ontwerpen die gewoonweg fraai zijn en fraai blijven, is het uiterst irritant dat het hele vermarktmodel daarop is gebaseerd.

Dit borduurt voort op de Sensumodellen, maar haalt het in mijn ogen daar niet bij. Vooral de blauwe Sensus zijn erg sterk.

En de Type I calendrier heeft ook zijn charme niet verloren. Een smet die hij deelt met deze nieuwe release is het onaangepaste datumfont. Dat valt net een tikkie uit de toon. Ten opzichte van deze ontwerpen komt de nieuwe Calendrier een graadje neutraler bij mij binnen.

4 likes

Neode. Een ambitieus nieuw project met uurwerk van Jean-François Mojon van Chronode. Wijzerplaat is zilver handwerk. De subtiele réserve de marche is indicator is een aanrader. Voelt heel contemporain en eigen zonder buitenissig te worden.

9 likes

Die zou wel eens heel lekker kunnen dragen

Voor nog net geen 30k??

Het horloge vind ik echt prachtig minimalistisch, maar het is wel serieus geld.

De réserve de marche heeft verder niets met geld van doen. Gewoon heel strak uitgevoerd. Kost precies dat 30k dan is dat jammer, maar geen minder aan te raden implementatie

1 like

Nieuwe Galo

Super grappige marketing met een echte sumo worstelaar. Ik kan het waarderen. Evenals het horloge

Material: Stainless steel 316L

Diameter: 37mm

Thickness: 11mm

(including glass)

Lug to lug: 46mm

Lug width: 20mm

5 likes

NA Serica 6190.

9 likes

Oeh, heb je daar betere foto’s van?

Die lijkt wel leuk.

Christopher Ward Chrono morgen :eyes:.

2 likes

En tijdens het filmpje veranderen de background kleuren…

Ik meen pistache, roze, blauw en grijs/zwart…
Net als de Sealander serie

Ben benieuwd hoe veel hij op de Tudor Flamingo lijkt :shushing_face:

1 like

Nico, is that you?

I like

5 likes

1 like

Na ze in levende lijve te hebben ontmoet is vooral de witte mij bijgebleven. Ik dacht vooraf dat het deze zou zijn. Erg leuke horloges.

Marketing ten spijt, als ontwerp doet dit me weinig

Nieuwe chrono kleuren van Echo Neutra

11 likes