Microbrand only (Deel 2)

DUG heeft de verstandige zet genomen de Purist ook in 37mm uit te brengen.

12 likes

Heinrich komt met een basketbalhorloge. Een speciale versie van de Helicoprion.

In naam en vermelding wel, maar nog niet om de pols hier inderdaad.

Zijn hier Robot eigenaars? Ze zullen wel terug op SEW staan eind dit jaar, dus dan kan ik eens zien of die draagbaar zijn op mijn pols. :smile:

1 like

Kom jij ook weleens bij Infinity Watches? Die hebben afgaande op de website een leuke selectie in stock!

1 like

Ik kom maar zelden in Praag, da’s 3 uur rijden (en ik ben zo al geen grote fan van grootsteden, zelfs al zijn ze zo mooi als Praag). Maar wel al een praatje gemaakt met de meneer op SEW vorig jaar, die hebben inderdaad hele leuke dingen. :smile:

En daar is die Helicoprion dan, eigenlijk precies zoals verwacht of nog wat puurder. Het resultaat is écht voor de liefhebber.

Oogt rustiger op staal:

4 likes

Leuk!, mooi slank en niet grof, een passend geheel zou ik zeggen.

1 like

Leuk gedaan. Niet helemaal mijn ding maar American football fans zullen dit ongetwijfeld kunnen waarderen.

1 like

Als kleine indie mag Armand Nicolet vast hier ook wel worden genoemd, toch? Een jumping hour met ‘metal effect’(?) wijzerplaat. Het ziet eruit als guilloché. Maar zelfs als dat stamped is verwacht je toch gewoon metaal? Hoezo metaaleffect? Ok. Die andere is van een serie limited hand painted dials. Mogelijk de mooiste (deze) is al verkocht natuurlijk…

2 likes

Waarom een datum bij die onderste??? :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow: Neen, neen, neen!

4 likes

Ja, dat verdient slaag. Als een etterende puist op de Mona Lisa.

1 like

Ik begrijp de reactie wel, maar met zovele minimalistische wijzerplaten in omloop is deze satelliet verschijning ook wel onderscheidend te noemen

Hadden we deze Dswiss S1 Fifteen the Anniversary Edition hier al eens gepost?

Van het Portugese merk Les Tugas had ik nog nooit gehoord. De normale versie van de Serpe was nog relatief bereikbaar met 1600EURO, maar de samenwerking met Bernardo D’Orey, maker van straw marqueterie (onder andere ook voor Louis Erard en Isotope), is wel een stukje spannender. Hier is zijn dragon scales techniek toegepast. Kost 5000.

2 likes

Tsuba is een creatie van Peter Speake van PS Horology. Over prijzen geen benul, want dat is op aanvraag.

Esthetisch deed het mij een beetje denken aan Flux. PS blijft meer elegant en klassiek, gebaseerd op handwerk. Flux is industriële innovatie op diverse fronten.

4 likes

Version teaset hun volgende horloge dat eind vd maand naar KS komt.

2 likes

Na even langer kijken kan die gouden plaat met met blauwe wijzers mij wel bekoren.

1 like

Er wordt nog altijd relatief weinig met solar movements geëxperimenteerd door microbrands, maar Sunrex doet het en kende ik nog niet. Stilistisch zitten ze niet in mijn hoek, maar die Banana Reef chronograafduiker heeft nog wel wat.

3 likes

Solar!!

5 likes

E.C. Andersson uit Gothenburg laat weer eens van zich horen en natuurlijk is het bijzonder, de Timepod.

Bij interesse: alleen via het plaatsen op de wachtlijst zul je eraan kunnen komen

2 likes