Hoe bevalt zo’n unimatic?
Is alweer verkocht
Ligt vrij vlak op de pols en dat vindt ik iets minder fijn, de lugs buigen dus niet met de ronding van de pols mee.
Verder echt een prima horloge en mooi afgewerkt
Ben zelf ook aan het overwegen om er eentje te kopen, maar was hier al bang voor. Dank voor de reactie
Ik wist het
Nijntje vind ik dan wel weer mooier dan Snoopy
Heel stijlvolle editie van HA
Met de nieuwe Maen Manhattan 37 ultrathin is dat horloge voor mij opeens weer in de schijnwerper als een begeerlijke aankoop. Waar we vaak over andere dingen word geklaagd heb ik altijd het idee gehad dat juist de indices en de wijzers misschien niet helemaal mijn ding zijn. De genevestrepen waren wel welkom, maar de bedrukking gaf een gemixte indruk. Hier komt opeens verandering in. De kleine seconde brengt balans. De lelijke tekst onderin verdwenen. Geen lelijke datum aanduiding (maar die was optioneel). De verheven oppervlaktes voor de bedrukking geven een kwalitatieve de indruk en bovendien in de indexring van de kleine seconde een aantrekkelijk reliëf. Misschien door de iets stevigere indruk van het ‘gehamerde’ (ik neem aan gewoon geperst) motief passen de relatief aanwezige gelumineerde indices en wijzers ook beter. Daarnaast helpt de flink dunne kast met het verminderen van de aanwezigheid om de pols, en dan nog altijd 10atm bieden voor extra veelzijdigheid is top. De sluiting is stijlvol en past er mooi bij. Zelfs het zichtdeksel is verzorgd. De ‘manual wound’ tekst is dubieus. Een octagonale kroon om dagelijks mee te moeten winden geeft te denken. De prijs is netjes tussen de concurrenten en Maen heeft zeker recent de reputatie een kwalitatief hoogwaardig product af te leveren. Interessant vind ik het zeker:
Ik niet, maar hoe bevalt 41mm?
Heel goed zelfs.
Ben gewend aan alles tussen 38-42 mm
Valt best klein op de pols en niet te hoog 11.4mm.
Maen heeft ook hetzelfde kast in zijn collectie maar tegen een aanzienlijke hoger aanschaf prijs.
Duitse kwaliteit met NL roots.
Die groene vind ik ook wel mooi maar alles is out of stock ongeveer, helaas want ik wil nog wel eens iets groens
Heel mooi
Dat gaat wel weer wat ver. Op die manier bekeken hebben Benjamin James en Atelier Wen ook dezelfde kast. Details matter a lot. De Reiser is ook leuk, maar recht van voren ogen de lijnen en proporties van de kast aanzienlijk gespierder. Maen is beduidend eleganter naar mijn mening.
Oef! Die is wel mooi!
En groen! (Love It)
De toegezegde verzenddatum vd BoR bracelet blijft maar verschuiven. Was bij de aankoop vh horloge eigenlijk ook al zo. Zal uiteindelijk wel weer goedkomen.