Microbrand only (Deel 2)

Yikes

De nieuwe RZE smoelt ook lekker. Iets minder hardcore adventure dan voorgaande RZE en een mooie afmeting (36mm met een enigzins hoekige kast). Tof ding :ok_hand:

Verkrijgbaar in 4 kleuren. Vanaf maandag worden ze verzonden

4 likes

De nieuwe terra V2 van Revelot vind ik ook geslaagd. Ander uurwerk t.o.v. V1, kleinere kroon en nieuwe kleuren.

Het verhaal m.b.t. de Dirty dozen slaat uiteraard nergens op… Dat is er totaal niet meer in te herkennen maar wel een geslaagd model wat mij betreft.

6 likes

In principe ben ik voor, maar toch met hun styling neig ik dan meer naar een simpele field stijl als de Valour. Terwijl als je deze hoekige kant op gaat, is het dan niet leuker om voor een funky Ember te gaan?

Desondanks geen straf dat de RZE wijzerplaat me een beetje aan Sartory Billard doet denken, maar dan heb ik het toch liever elegant-casual:

Of een echte Von Doren :rofl:

4 likes

Die Von Dorens zijn best leuk, maar als ik het me goed herinner is hun quartzmodel mogelijk het sterkst.

1 like

Schofield laat zich van z’n sterke kant zien bij deze Oscura.

10 likes

Dat is wel een hele mooie :+1:

Zeer origineel!

Vooral de gele uitvoering vind ik erg geslaagd. De kastmaat zie ik er helaas niet bij staan.

Interessant

3 likes

38mm :ok_hand:

2 likes

Vind ik ook. Ze brengen een aantal kleuren uit; witte plaat met blauwe accenten, gele full lume plaat, ijsblauwe plaat, zwarte plaat met faux patina indices en nog een paarse aventurine, meen ik

1 like

Grappige insteek. Combi van pols en zakhorloge van SWC… Niet helemaal mijn ding, maar mooi uurwerk (ETA6497)!

Diameter 41,5mm
L2L 49mm
€ 875,95

3 likes

Had ik deze al gepost ?
Een echte Jumper.

1 like

Er staan al jaren (niet best verkopende) modellen van Van Speyk op de website van Benson Trade. Is volgens mij geen nieuw merk.

2 likes

Kan best zijn. Had het nog nooit gehoord, noch ben ik overtuigd. En wat is Benson Trade?

Iemand smeer onlangs in de groep dat SEC heen microbrand is. Wat is het dan? Ik weet alleen dat het ook een kast voor Axis Time verzorgde, maar zag dat toentertijd als samenwerking tussen micros. Of is SWC in eerste instantie een productie faciliteit die ook wat producten in de markt is gaan zetten a la AliE merken in China?

Geinig ding dit, maar mij hebben ze er niet mee.

1 like

Volgens mij is hun “hardloper” de bunker. Leuke horloges (zie hieronder). Of ze inmiddels de microbrand status voorbij zijn kan ik niet beoordelen.

4 likes

Van de eerste Tessé (een GMT) vond ik vooral de kast leuk. Nu is de rest dat ook! Maar dan die prijs… Daar laat ik 'm voorlopig voor liggen denk ik. Let wel, er is een bijzonder ontwerp, de kwaliteit lijkt goed (was al zo bij de eerste versie), 1200 vickers zorgt dat die kast er mooi uit blijft zien, en het mag genoemd dat ze voor de prijs wel de juiste uurwerkkeus maakten: ETA 2892-A2 (waarschijnlijk duurder verkocht dan de SW300, maar in die categorie kom je zelden onder de 1000EUR). Vooral de heftigere kleuren springen er letterlijk uit, terwijl ik m.b.t. de wijzerplaat er nog niet over uit ben hoeveel reliëf er nu écht is en hoeveel de afwerkingen optisch benadrukken. Met 40mm zal deze flink uitvallen om menige pols.

Ik wil niet zeggen dat het per se té duur is voor wat er wordt geboden, maar voor een ‘party piece’, oftewel vooral een gelegenheidshorloge, moet je het wel heel zeker weten, zo rond die 1250EUR (KS prijs, dit komt uit Canada, dus over tel bij die bijna duizend euro alle import en de verzending op). Overigens ook het rubber is nog een extra.

image
image
image
image

2 likes