Er mooi die groene zeg…
Ja, dat vind ik ook. Sla je slag. De kwaliteit is goed. De kroon een van de beste die ik heb geprobeerd. Het design echt goed gedaan.
Ik heb er een tijd geleden een keer een in huis gehaald, terwijl ik eigenlijk wel wist dat de stijl gewoon wat te sportief voor me was (gezandstraal, duikerschtige indices), dus het wilde bij mij niet blijven plakken en ik had dat eerder moeten inzien. Maar ik kan de fout niet bij het horloge leggen en de maker was totaal probleemloos om mee te communiceren. Die groene is volgens mij de beste versie.
Heb 'm gekocht ![]()
Had ik de Feynman X Havaan Tuvali al gepost? Ik heb grote waardering voor de geheel eigen koers die beide merken varen. De VI had ik me nooit eerder zo voorgesteld, maar toch heeft het een hoop karakter. Het laat zien dat de VI als platform nog verdere potentie heeft. Ik zou nog altijd graag eens een VI Midnight Blue proberen, maar vrees dat daarvoor een aankoop nodig is.
wat voor een wijzerplaat is dat? lijkt wel een blad van een tabak plant…
Havaanse jongens 3/4?
Precies dat. Havaan Tuvali heeft dat eerder gedaan
Haha moest hier heel hard om lachen.
Het was trouwens Javaanse jongens, maar dat doet niets af van de grap
Ik ga er wel eentje bestellen denk ik. Dikte van 10,5mm inclusief saffier is best wel indrukwekkend! Wel jammer van die standaard Miyota die ze er in stoppen, daar had ook wel iets exclusievers in gemogen.
Dat mag jij vinden natuurlijk. Die Omega is niet echt aan mij besteed. De wijzerplaat valt mij te zakelijk/neutraal, de datum zit me dwars, en de verhoudingen zijn niet zo elegant.
De Maen vind ik ook erg geslaagd en volgt op zijn beurt, zoals bekend, de Vacheron Constantin 2215. En in die richting heb je ook onder micros inmiddels meer keus. Bij Benjamin James was het een liefdesbaby van VC en PP, zou je kunnen zeggen.
Dus, vastgesteld hebbende dat ze allemaal passen in een genre geboren in de jaren '70, heb ik voorzichtig geconcludeerd dat ik een voorkeur heb voor de Feynman VI, vooral in middernachtsblauw. Helemaal top zou de Manhattan en de VI eens naast elkaar te proberen. Uiteindelijk val ik sneller voor een gekledere horloge, maar dit blijft virtuele kennis.
Wel heel leuk om eens een precedent van die bracelet van Feynman te zien. Ik geloof niet dat ik zo’n platte I-link eerder zag.
Ze maken het steeds bonter, maar als je horror vacui hebt, vind ik toch nog best smaakvol van Venezianico
Argos (die uit de Filipijnen) verraste me vandaag met deze twee zeer fraaie parelmoeren wijzerplaten in een herinterpretatie van hun Odyssey 2.0, hetgeen al een best fraai horloge was maar zeker sportiever oogt. Dit zijn relatief betaalbare horloges ~390USD, maar let wel, er zitten dus ook ‘maar’ Seiko NH38s in. Dat maakt zo ook ietsje dikker dan misschien ideaal zou zijn gezien de stijl. Verder doet het veel goed. Ik weet niet hoe goed Argos zich al kan meten met andere sterke micros. Landgenoten Makina doen dat zeker, maar gebruiken zowel eigenzinnig en zeer innoverend design en Zwitserse uurwerken om zich hoger te positioneren. Voor mij is de opdruk op de wijzerplaat, zeker op de 6, net wat te zwaar voor het schoons dat deze schitterende paarse en roze wijzerplaten bieden. Dat paste beter bij de Odyssey 2.0
Nieuw voor mij, maat ik zag dat @Cihanski mij in 2022 al eens voor was op HF: Nautage uit Kopenhagen
Ik hou hier wel van, terwijl ik normaal neig naar minimalistische designs. Zie het als een uitgebreide tatoeage ofzo.
Tof.