Microbrand only (Deel 2)

Leuk gedaan met het datumvenster op 12 uur positie

Eens, en weer zo lekker goed afleesbaar.

1 like

Mooi ontwerp, jammer van dat “peren”

Appels

Jij hebt liever Apple? Of Citroen?

Haha nee, vind het simpelweg jammer dat de merknaam ook een Nederlandse betekenis heeft

Ja, soms kan dat vervelend uitpakken. Maar op de schaal van Ball vind ik Peren nog wel meevallen

2 likes

Wat vind je hiervan? :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

HAHAHA deze kickstarter had ik ook gezien :laughing:

Zit daar geen luchtje aan?

1 like

Nieuwe Makoto Boken.

6 likes

Lentekriebels

10 likes

Nathan Trafford heeft wat mij betreft een gift met kleur en hij weet het en buut het uit. Niet alles wat resulteert is ook wat ik wil dragen en mij reactie op de luchtige nieuwe editie Daytripper was dan ook gelijk: ik heb liever de simpelere eerste variant (en dan vooral de groene. Was niet het moment, dus niet gedaan en bovendien, een flink bemeten horloge, dus twijfel). En toch, ook hier laat hij zich van zijn sterke kant zien. Niet eens alleen met de wijzerplaten die wat mij betreft nooit té worden, maar ook de zeer strak gekozen bandjes. De combinaties zijn echt goed en doen precies wat met deze toch wat frivolere wijzerplaten nodig is: balanceren met stemmig contrast.

A.s. woensdag in voorverkoop:

7 likes

Ziet er goed uit, kleuren bevallen mij ook wel, inderdaad een uitgebalanceerd geheel.

1 like

Fraai horloge. Met name de dial en indeling. Top.

Ik vind de prijs stevig. En vooral ook de stijging over de jaren heen. Zie je bij bv Clemence Watches ook. Dan is de prijsstelling van Traska en bv van Beaucroft Watches beter en dan krijg je ook nog een stalen band. En een Galo kost ongeveer de helft waar ik wel meteen toegeef dat een Galo ogenschijnlijk qua afwerking niet helemaal mee kan.

1 like

Is die prijs zoveel gestegen sinds de vorige editie (ik meen 800) en de Crossroads was 600, meen in. USD was gunstiger is de tijd van de Crossroads. En voor een Miyota 9075 zoals in de Daytripper zijn er ook niet veel echt goedkoper toch? De Traska met 9075 scheelt maar 15 dollar.

Ik kocht de Crossroads voor 395 dollar ex import in 2023. Toen onderdeel van Kickstarter en daarna flink omhoog. 9075 zal niet heel veel duurder zijn dan 9015/9039 of wel? Prijzen van Traska zijn al jaren heel stabiel naar mijn idee, maar wellicht zit ik mis.

Ik zocht het even na. In 2022 was the Crossroads automatic met KS korting (dus dat kan je natuurlijk niet vergelijken met list price) 500USD volgens MicroMondays. Dat lijkt me nog steeds redelijk schappelijk. De tweede editie was 650USD volle prijs. We hebben het over 2-3 10tjes verschil maximaal met Traska. Verschil is wel dat een bracelet je extra kost. The originele Trafford nand was niet veel soeps. Daarna heeft hij een kwaliteitsslag gemaakt, naar verluidt. Ziet er in ieder geval goed uit nu. De bracelet was wel een flinke meerprijs. Maar mijn ervaring met Traska is dat ondanks diverse lovende geluiden nu juist de bracelet een letdown is. Mijn bracelet ervaring is beperkt, maar aan de kast meer speling dan bij anderen en rond de clasp zelfs soms wat oncomfortabel: groot ding met harde randen, daar doet een microadjust niets tegen. (Ik heb een Henry Archer gehad die dat probleem minder had, wat nog een beetje vergelijkbaar is.) Sinds de 9075 is geĂŻntroduceerd zijn de modellen met dat uurwerk altijd merkbaar duurder dan simpele 9 series. Of dat terecht is weet ik niet. Voor mij had een dunnere Daytripper met een gewonen 9 series voor 100 minder waarschijnlijk aantrekkelijker geweest.

Edit: ter vervolledig, Trafford’s GMT met hetzelfde 9075 uurwerk is wel aan de dure kant met 900USD tov dezelfde Traska (785) of bijvoorbeeld ook Henry Archer’s Verden (ongeveer 80 euro en dat is al inclusief taxes). Wat dat betreft offreert HA denk ik nog altijd bijzonder goede value. Neemt niet weg dat die Daytripper wat mij betreft net wat meer design en verzorging lijkt te bieden. I came very close, zullen we maar zeggen, dus dat blijft misschien een beetje wringen, zeker als je ziet wat ze er nu op de secundaire markt voor vragen!

1 like

My bad. Ik had de quartz Crossroads toen en die prijs noemde ik uit mijn hoofd.

De Trafford band kost nog eens 150 dollar. En heeft dezelfde clasp als Traska en 100 andere microbrands.

Traska heeft juist bij de laatste generatie nog eens extra aandacht besteed aan de aansluiting op de kast. Vervangen gaat bijna moeizaam ivm nauwe passing en was al strakker dan bv Grand Seiko.

1 like