Microbrand only (Deel 2)

Dat klopt zo te zien niet. Of het qua dimensies scheelt weet ik niet, maar de zijkant is duidelijk anders. Wel misschien 13 in een dozijn, hoe het ook zij, mijn soort clasp is dit gewoon niet. Mijn Pitzmann butterfly is stukken beter om te dragen. (Overigens, als je die gelijk had toegevoegd was het geloof ik 80 extra… Maar indd, de 150 vind ik teveel, maar ik vind het niet een must en met deze clasp niet de beste zet.)

Wat betreft aansluiting bij Traska: ik heb het over het eind 2025 model. Ik weet ook niet waarom het hoorbaar en voelbaar daar schuift. Hebben andere bracelets niet zo merkbaar. Eenmaal om is dat weg. Voelt gewoon minder kwalitatief. Kan ook in de eerste schakel zitten. De visuele aansluiting is verder prima voor de prijs.

1 like

Lekker funky, deze nieuwe Lima Kronosprinter:

6 likes

Tessé Architect Monochrome komt binnenkort naar Kickstarter. Blijft een bijzonder horloge. Zwart of blauw metaal is doorgaans niet mijn ding, maar het was altijd al een stevig statement dus waarom niet.

Second Hour Memoir met nieuwe dialkleuren:

6 likes

De “the Delta type” van het mij totaal onbekende Ardra labs. Je zou er alle tijdzones simultaan op moeten kunnen aflezen. Er staat een filmpje op hun website over hoe je dit doet… Het ging mij allemaal wat snel, maar dat zegt mogelijk meer over mijn intellect als over de logica van het systeem haha…

2 likes

Leuke vondst, maar mijn gebrek aan logica stuurt mij compleet het bos in als het gaat om de uitleg….:frowning:

1 like

Gaaf ding. De andere kleurstellingen zijn ook cool.

Interessant idee, maar zelfs het willen begrijpen trekt mij niet zo…

1 like

Nee mij ook niet. Vind hem ook niet mooi met die wir-war aan wijzers

1 like

Nu ja, in mijn beperkte (niet vintage) bracelet ervaring heeft alleen de Traska dit. Of misschien is het beter gezegd: er schuift íets, terwijl misschien andere bracelets minder zwaar en gewoon ietsje losser zijn en daarmee zonder problemen. Ook het merkbare gebrek aan comfort rondom de clasp heb ik voornamelijk bij de Traska. Misschien gewoon pech. Hoewel ik niet zou zeggen dat de pasvorm beter is, maar bij bijvoorbeeld mijn Monbrey MB1 heb ik dat niet zo gemerkt en dat horloge bedient zich zeker van scherpe hoeken. Het is misschien ook extra opvallend omdat Traska volgens sommigen nu juist zo hoog scoort hierop. Een grotere clasp lijkt me altijd onwenselijk.

Als je dat niet wil dan moet je een Clemence Munro nemen.

Pokkestrak. Bracelet in de vriezer leggen anders gaat het maar moeilijk.

Maarja, die heeft pas een mega clasp

Oja en ik wil on the record zeggen dat ik denk dat je een lichte mierenneuker bent

Ik kan namelijk alleen iets speling voelen als ik de end link tussen twee vingers neem en aan de kast ga trekken, perfect horizontaal.

:face_with_peeking_eye:

2 likes

Anders gaat wát maar moeilijk?

Ja, mierenneuker, mierenneuker… als het verder een ergonomisch plezier zou zijn dan is iets in een schakel voelen schuiven geen reden tot klagen. Net als hierboven beschreven: andere bracelets proberen juist een iets lossere en ook lichtere ervaring te bieden. Ik denk dat dat mij beter past. Vintage bracelets zijn ook niet retestrak, maar wel licht en flexibel. Kan ik goed hebben. En dan maakt het me niet eens zoveel uit of het solide of gerolde links zijn.

Ja, das pas écht jammer.

Het plaatsen van de bracelet tussen de lugs. Zo strak zijn de toleranties.

Sommigen krijgen het niet voor elkaar zonder de bracelet wat te laten krimpen in de vriezer.

Ik snap je klacht over die sluiting van de traska. Ik voel hem ook wel eens, maar als je dat echt graag anders wil dan is er wel iets aan te doen.

Overigens vind ik de bracelet totaal niet zwaar. Maar dat is wel héél subjectief.

En ik heb wat integrated bracelet monsters gehad, misschien vertekent dat mijn perspectief.

1 like

1 like

Ja zou misschien een iets ander tooltje nemen maar in de basis…

Zal ik het doen? Ff wat cutting compound erbij en polishing compound…

1 like

Het valt mij op dat er nogal wat links behoorlijk dik worden gebouwd. Daar zou het zomaar eens aan kunnen liggen. Ik neig naar kleiner, dunner, lichter, over het algemeen, maar balans is ook van belang. Voor de sluiting is een lange dikke microadjust foldover echt mijn voorkeur niet. Ik heb een Credor met een hele slanke foldover waarmee ik totaal geen probleem ondervind.

1 like

Halios zou een betere vouwsluiting hebben met micro adjust.

IWC en GO hebben een bracelet met sluiting van Brogioli

Mega compact met 3 of 4 tikjes snelverstel.

Gaat nog even duren voordat deze techniek z’n weg vindt naar meer budget horloges.

Drukken op het logo :laughing:

1 like

Ik vraag me altijd af of dat gezegd wordt omdat het zo’n knop heeft of omdat er meer fundamenteel/ergonomisch verschil is. Ben nog altijd als benieuwd naar een Universa. Beetje duur en die nieuwe versie wachten we volgens mij al jaren op.

Overigens vind ik oplossingen als bij CW ook wel mooi gedaan (iig iets kwalitatiever dan bij Horizon), butterfly en dan twee stapjes geven middels een schakel. Ook Pitzmann’s sluiting is interessant, maar toch nog flink. Gelukkig wordt er geïnnoveerd (ook Flux nog recent). Tenzij je het in extremum nodig hebt of de bracelet niet goed op maat te maken is, maar dat is eigenlijk altijd fout. Die microadjust is er mijns inziens echt voor de ene kleine stapje de loop van de dag, misschien eentje extra voor de zomer/vakantie. Maar tegelijkertijd heb ik het alleen bij Traska gebruikt, maar dat is omdat de band dus merkbaar sneller knelt dan anderen. Waarom…?