Microbrand only (Deel 2)

Delhi Watch Company - Terra

3 likes

Zat je bij de eerste 100? Of zijn de foto’s van een ander?

Dat is een foto van één van de optionele bandjes, vanaf de site gehaald. Ingezoomd door mij.

1 like

Kan de lug to lug niet vinden, maar die ‘voelt’ voor mij wat te groot.
Verder we heel mooi.

1 like

49mm, maar bindt me er niet op vast.

Vandaag onderweg naar Covent Garden puur toeval de winkel van MrJones Watches gespot. Leuke kleine winkel die blijkbaar al 3 jaar open is.

Leuke inrichting, dit is de muur achterin de winkel. Net als het horloge.

En het horloge zelf.

Enkele andere horloges.

En een London Store Exclusive die niet online te verkrijgen is. Erg leuk gedaan met London details en diepte in de lagen. Hopelijk enigzins te zien in de foto’s.

10 likes

Zonder meer is de onyx voor mij juist een verbetering, hoewel ik de Amethyst en Lapis ook goed vond passen. De onyx versimpelt en dat mag best op een redelijk druk ontwerp. Er zijn elementen van het ontwerp die mij minder aanspreken, zoals lumicast en bijvoorbeeld die toch wat brede metalen belijning op de wijzerplaat. Het is allemaal heel precies, maar oog toch net wat grof. Misschien had ik het beter kunnen waarderen als het nog een stap verder naar de dress categorie had gezet in plaats van duidelijk een sports watch te blijven.

1 like

Ik heb me recent moeten inhouden om het gelimiteerde Mexicaans gestijlde horloge niet te kopen. Wat ik in het echt heb gezien vond ik toch kwalitatief (kast en grafisch) niet helemaal overtuigen. Omdat ze ook nog eens buitenissig zijn is voor mij voorzichtigheid geboden.

2 likes

Snap ik, zat te twijfelen of ik de London exclusive zou aanschaffen maar toch niet gedaan. Hoe geinig die ook is weet ik al dat deze te weinig draagtijd zou gaan krijgen.

Leuke, aparte horloges om te zien maar omdat ze zo buitenissig zijn een hit or mis. En zoals je ook aangeeft, kwalitatief overtuigde ze mij in real life ook niet helemaal.

1 like

Goede aanvulling. Ik snap en zie precies wat je bedoelt. Met het blote oog, zonder leesbril, zal ik die ruwheid niet zien, maar ik neem ze dat ook niet kwalijk binnen deze prijsklasse. De vraag is meer naar mijzelf toe of ik dan niet in het verkeerde segment iets koop, voor de lange termijn. Even vasthouden zal zeker helpen en dan kijken hoe geheel het met lichtinval speelt.

Irritant dat mijn impulsiviteit het op latere leeftijd niet altijd wint van de ratio. :upside_down_face:

Ik bedoel overigens niet dat het er nou zo slecht afgewerkt uit ziet. De keuze voor grovere elementen in dezen lijkt bewust. Lumicast is een wat utilitaire keuze, en dat geborstelde metalen raamwerk (die borsteling is misschien niet het meest fraai gedaan, maar dat is moeilijk te zien) is bewust breder dan een sierlijntje. Verder vind ik het hele concept totaal niet utilitair en dus had het voor mij verfijnder van constructie mogen zijn. Neemt niet weg dat het nog steeds een in het oog springend en geslaagd horloge is, maar het trekt me geloof toch niet echt over de streep.

2 likes

Ohhh, die doet het wel voor mij, al lang geen nieuws meer aangeschaft, maar deze is tof!

1 like

Weet je toevallig of het een schroef kroon betreft? Hij heeft wel 100m WR zag ik.

1 like

Ja, screw-down crown. Staat niet bij de specs, maar heeft hij wel. Maar je kunt dat ook zien aan de grip.

1 like

Dank, dan blijft er niks te wensen over :wink:

1 like

Extra bandjes meebestellen is denk ik het enige.

1 like

Edward Christopher is mij nog niet eerder opgevallen dan wel bijgebleven, maar deze 38mm Ripple verrast toch wel een beetje. Zal zeker niet iedereen bekoren, maar er zit wel wat in. 9.8mm is ook niet verkeerd, alleen wat ze dan bezielt om zo’n grote klapsluiting op de band te zetten…

en voor de British Watchmaker’s Day

1 like

Aah, de bekende clasp zoals die van Trafford, Traska, etc… Die leverancier is er maar druk mee.

1 like

Beetje kostbaar voor een Miyota 9xxx series, maar lijkt mooi gemaakt. Ik vind hem wel aardig.

1 like