Microbrand only (Deel 2)

eindelijk een 37

1 like

15 likes

Oef dit is wel fraai.

1 like

Heerlijk. Ze hebben mooie spullen daar.
Een mooie chrono ook:

En zouden ze deze in 38mm maken, had ik hem gelijk besteld:

Helaas moet dit dan weer 41mm zijn.

5 likes

Daar luister ik van op. Ziet ernaar uit dat Aision’s volgende hoofdstuk een dresser is. En met Chinese cijfers. Ben benieuwd!

7 likes

Is er al een press release?

Elegante kast. Mooi glas!

1 like

Min $10 met kortingscode 2MGS9P3AN9S4.

1 like

Nee, dit was puur een teaser

Maanfases kunnen heel elegant gevormd zijn, maar ik vind het op voorhand niet zo handig passen in een roterende collectie. Een tijd en datum zetten is OK, maar een maanfase? Toen Loresum met hun maanfase kwam, waren er een aantal kleine dingetjes die bij elkaar zorgden dat ik er minder enthousiast over was. Het concept en de algemene compositie was echter overtuigend. Later volgden er enkele special editions die al enkele van meer storende details wegnamen. Het was echter buiten KS ook duur geworden en het bleef een relatief groot horloge voor de stijl (de 35mm Raymond Weil is volgens mij al groot genoeg). Het is dus interessant nieuws dat Loresum zojuist een KS campagne aankondigt voor een kleinere maanfase: 36,5mm. Over de afmeting kan ik niet meer zeuren. Dit keer gaat het duidelijk volledig richting de dress categorie, waarmee storende elementen in bijvoorbeeld de wijzers niet terug zullen keren. Of het daarmee opeens een must zal worden durf ik niet te stellen. Deze wolkige steen treft in ieder geval goed de sfeer voor een maanfase:

Loresum LS04 V2 | 29.5-day True Moonphase Stone Dial Watch by LORESUM — Kickstarter

3 likes

Zag hem op de gram…

Flauw weer hoor :laughing:

Loppersum? Daar heb’n ze toch aardbevings?

1 like

Doen ze die ook in 39mm and 36,5mm?

1 like

Mooi dat die Venezianico Arsenale 37mm slecht 9mm dun zal zijn. Dat ziet er goed uit. Maar die kleuren loop ik écht niet warm voor. Een gewoon wit parelmoer had mij misschien nog eerder bekoord, maar ik vind sowieso dat deze modellijn beter werkt met iets subtielere wijzerplaten.

5 likes

Ik hoop dat deze komt met de Côtes de Genève op de wijzerplaat, zoals ze ook aanbieden op de 40mm versie.

2 likes

Ja dat is een stuk gaver! Afmetingen zijn echt goed zo!

Sold out en sta op de lijst voor de nieuwe batch’s :partying_face:

Al jarenlang is het wachten op de geüpdate versie van de Universe met SW300. De originele verkocht als zoete broodjes en was volgens vrijwel iedereen die ermee in aanraking kwam zeer smakelijk. Telkens uitgesteld. Communicatie zoals gebruikelijk bij Halios is volledig pet. Nu keek ik nietsvermoedend nog eens op de website en zie zowaar enkele plaatjes en weer een nieuwe targetdatum. Maar wat een deceptie. Van deze wijzerplaten word ik totaal niet warm. Een verfijning van het origineel had me mogelijk tot meedoen in de gekte kunnen verleiden. Hiervan verwacht ik in metaal geen wonderen op basis van deze renders, gewoon omdat cijfers, markers en wijzers voor mij hier niet de juiste snaar raken.

1 like

Ik heb deze gisteren weer verkocht. Hoe mooi het horloge ook is, ik kon er geen klik mee krijgen.

Ik wilde een Moonphase watch. Daar ging het mij om en ik vond deze apart genoeg om te kopen.
Maar nu ik een ander horloge onderweg heb met maanfase mocht deze weer gaan.
En de nieuwe eigenaar (ook HF lid) is er heel blij mee :blush:

Nu zag ik wel dit nieuwe model van Agelocer wat eraan gaat komen.
Ik ben niet zo’n zalmroze fan, maar deze is toch wel weer mooi hoor. Ben benieuwd naar de specificaties.

13 likes

Parea sector watch.

Mooi paars is niet lelijk.

En mooi blauwe lume ook niet.

6 likes

Nee, niets trekt mij in dit ontwerp, een tamelijk generiek gevalletje zullen we maar zeggen.