Wel leuk, met een vleugje Ming, qua wijzers.
Halios heb ik opgegeven. Je schrijft je in voor een nieuwsbrief, in de hoop dan voor jou relevante informatie te ontvangen. Je stuurt een mail, met de gedachte dat je daar reactie op krijgt.
…Om er vervolgens op effing Facebook toevallig achter te komen, dat er een batch te koop aangeboden werd via een of andere loterijsysteem. Waar ik meer van had kunnen weten als ik toevallig iets met gaming had gehad en zodoende een account had gehad op een of andere web-hotspot voor gamenerds, ben de naam ff kwijt. Wat een achterlijk gedoe.
EDIT: Krijg nou wat, die Seaforth kun je gewoon bestellen op zn site. Nou, zal wel niet kloppen ofzo.
De kast lijkt volgens mij nog erg op het karakteristieke exemplaar van daarvoor met z’n lange lugs. Alleen die wijzerplaat is opeens tussen Ubiq en RZE in komen te liggen en dat haalt zo op eerste indruk de charme eruit. De eerste editie en de limited groene hadden zeker wel mijn interesse.
??? Waar slaat dat nou weer op? Inderdaad, een mail out ontvang je nooit. Geen idee hoe vaak ik me heb ingeschreven. Loterijen en ontwaken om 3 uur 's nachts voor 20 seconden koopkans is profoundly off-putting.
Ja, er was kennelijk een groep op Discord waar de eigenaar van Halios actief was en allerlei informatie over de -toen- nieuwe Seaforth deelde. Schiet mij maar lek.
Erebus heeft deze Erebus 42 in de pre-sale.
Met een bijzondere complicatie: ‘s middags om 12 uur draait de schijf met de uren verder naar een 24 uurs dial, en ‘s nachts om 12 uur weer terug.
Ik vind het bijzonder.
En ik twijfel voor de mooie €440 die het kost. Verkrijgbaar in 38 en 40mm en in 10 kleuren.
Is al lang niet meer alleen voor gaming. Oorspronkelijk begonnen als een platform waar je makkers kunt vinden om mee te spelen.
Tegenwoordig worden er communities gemaakt voor en over van alles en nog wat. Auto’s, horloges, koken, noem het maar op.
Het is eigenlijk een soort forum, maar dan in real time.
Als ik wil weten of het 6 of 18 uur is heb ik grotere problemen in m’n leven
Je moet het ook zien als gimmick. Neem het leven niet zo serieus.
Is ook een grapje toch ![]()
Dit doet mij echt heel weinig en grappig genoeg kwamen we juist deze complicatie recent ook nog tegen. Vraag me af of ik er toen over heb gepost, maar kan nu niet op het merk komen. Ik vind het ook niet erg aantrekkelijk gestijld en al die keus geeft mij de indruk dat men geen keuzes durft te maken of liever moeite steekt in voor ieder wat wils dan een ijzersterk product neerzetten. Het zijprofiel oogt voor mij echt goedkoop en ingeblikt.
Tsja…het zou een fieldwatch moeten zijn, maar om er dan meteen helemaal niet mee te kunnen zwemmen, vind ik wel heel fielderig. Daarbij ‘voelt’ hij wat dik (ik keek naar de 38) maar we moeten het met zeer beperkt beeldmateriaal doen.
Specs zijn quasi gelijk aan bv een Hamilton Khaki Field, toch?
Wat bedoel je? 10+ foto’s per kleur en aanvullende renders.
Het maakt mij niet uit wat Hamilton doet, een kast van deze dikte mag meer waterdicht zijn dan nu het geval is wat mij betreft. Hun andere kasten (incl datumring) zijn ook een stuk dunner en daar kan je wel mee duiken.
Mbt foto’s: van de zijkant (om de hoogte goed te kunnen zien) is maar 1 foto en daarbij is er nergens een wristshot te zien. Hoe het horloge ‘valt’ is daarmee niet in te schatten. Toegegeven: dat is natuurlijk nooit écht te doen op een foto - ook niet met wristshots.
Die zien er ten opzichte van het origineel wat mager uit. Misschien zijn ze beter in het echt.
Ik ben iig erg blij met mijn originele Universa
En seaforth ![]()
Jij hebt ook gelijk maar een dubbele dosis van beide genomen?
Als het (bijna) het perfecte horloge is… ![]()
De grijze Universa komt wel binnenkort in het blauwe deel. 3 zijn er wel genoeg.
Eind 2022(!) was ik in de markt voor de Universa. Destijds zelfs nog even overwogen om mijn huidige Pelagos 39 niet te kopen in afwachting van de nieuwe Universa.
De drie quotes vatten het voor mij prima samen, het is helaas een vrij zielloze bedoening geworden.
Daar was ik eind 2022 ook lid van. Stel je er niet teveel van voor, ook daar werd men aan het lijntje gehouden en moest je destijds door allerlei hoepels springen om er één te kunnen kopen.
Dat was ook niet mijn favoriet in the lineup.