Microbrand only (Deel 2)

Ik heb al dat gedoe rond Halios nooit echt begrepen. Geen misse horloges, maar nu toch ook niet zo speciaal? Wat maakt die mannen uniek?

met de goeie bracelet ook, want die Bor is (in mijn ogen) gruwelijk.

Volgens mij hebben we daar al eens de degens over gekruisd. Persoonlijk vind ik de BOR vaak mooier dan deze wat flauw gevormde links. Dat gezegd, een BOR zie ik hier ook niet direct juist bij staan.

Kwam dit tegen en kon geen geschiedenis vonden voor Universe Constant. Nieuwe Zwitserse micro?

4 likes

Kijk eens op hun website. Sellita uurwerken en voor de rest erg generiek. Lijkt zich te richten op de Noord Amerikaanse markt :thinking:

2 likes

Ben ik volledig met je eens. Vond het allemaal redelijk nietszeggend en ze zeggen dan ook niets over hun herkomst.

1 like

Dat lijkt wel een samentrekking van Universal Geneve en Frederique Constant…

Zegt genoeg op zich.

2 likes

Ja, ik word er niet vrolijk van

Bij Wise, hebben ze ook weer iets bedacht…

Uit ervaring kan ik wel zeggen dat de kwaliteit enorm goed is. Mbt carbon zou ik dat niet weten maar tot nu toe is alles top wat ik in handen had.

3 likes

De 48 uur voor deze zijn ingegaan. Niet onaantrekkelijk:

Doet me ook denken aan Albert Villa:

en natuurlijk de recente toevoeging L’Eclat (hadden we daar niet trouwens al eens wat meer over mogen horen?):

2 likes

En in ander nieuws, Serica maakte ons lekker met een ‘date’.

image

2 likes

En ook nog, klein is fijn van Farer, want die Cushion cases van 38-40mm ogen toch altijd best beestachtig… of valt dat mee in de praktijk? (Ik vond een 33mm vintage cushion voor mij toch juist wat petite, maar misschien is het gewoon ook mijn kastvorm niet. Wel op plaatwerk, maar minder op de pols? Ben er nog niet uit.)

De eenvoud staat 'm wel. Mogelijk vind ik de textuur onder het glazuur van de rode iets beter passen.

8 likes

Mooie horloges, en eenmaal gezien kan ik het niet meer ontzien, een middelvinger als kleine wijzer :sweat_smile:

:rofl:

Vet!

Ben de laatste tijd wel van de zwarte horloges.

Eind april komt deze in de presale voor iets onder de 700 euro. Invoeren vanuit Canada maakt het prijzig, maar ziet er goed uit. Beetje dik met 12mm, maar de 300 meter waterdichtheid moet ergens vandaan komen.

5 likes

Santurce Collection Picúa. Een horloge geconcipieerd in Puerto Rico. Voor mij een first.

Santurce_Collection_Picua_Dive_Watch_Puerto_Rico_Brand_Mainspring_Watch_Magazine_Review_Live_Shots_1_600x
Santurce_Collection_Picua_Dive_Watch_Puerto_Rico_Brand_Mainspring_Watch_Magazine_Review_Live_Shots_38_600x
Santurce_Collection_Picua_Dive_Watch_Puerto_Rico_Brand_Mainspring_Watch_Magazine_Review_Live_Shots_7_600x

11 likes

Met hulp van Lum-Tec bij de assembly, dan zit de boel vast goed in elkaar.

1 like

Ik was Rotoris alweer vergeten, maar kennelijk kan ik nu bestellen als ik zou willen. Nu alle modellen zichtbaar zijn voel ik me toch niet gelijk geneigd. Deze open heart (Seagull based) is nog niet onaardig, maar 40mm is te groot en open heart heeft niet echt mijn interesse.

Een single hand concept (beweegt iedere 10 minuten, quartz) heeft ook nog wel iets eigens, maar wederom, de ‘complicatie’ heeft mijn interesse niet, en het ontwerp is vooral ‘niet per se lelijk’

Ook deze 42mm grote Q-Matic(?) chrono is niet per se lelijk, terwijl de rest misschien zelfs eerder flauwtjes te noemen is in mijn ogen.

Timepieces Collection | Rotoris Watches | Rotoris Watches

1 like

Henry Archer laat nog eens zien dat two-tone in zijn handen gewoon mooi is

7 likes

Absoluut!

1 like