Let op, het artikel vermeldt zowel 38.5mm en 39.5mm diameter. Het merk zegt (gelukkig) 38.5mm, want dat is zeker groot genoeg.
Beide varianten spelen mooi subtiel met tonale kleuren. Van nature neig ik naar groen. Daar komt dan Tantalum bij kijken en kennelijk was dat zo moeilijk dat het duurder uitpakt dan goud. Wat Tantalum echter toevoegt…? Eigenlijk mis is een tikkeltje warmte in de groene variant, terwijl de gouden je omhelst als een herfstig haardvuur.
De toepassing van carnelian voor de Hitori Nexus Tokiiro werkt in principe prima op Hitori’s meest avontuurlijke en originele platform tot nu toe. Het platform is ook niet per se onaantrekkelijk, maar toch oogt het voor mij wat rommelig. Op deze wijzerplaat moet je geen datum willen en zeker niet zo rechthoekig op drie. Maar ook de opengewerkte pootjes met opengewerkte wijzers en de vele oppervlaktes van de bracelet vereist voor mij wat meer coördinatie en coherentie. Tenslotte is 39.5x48mm wat mij betreft te groot voor zo’n in het of springend design.
OraOrea. Vreemde naam. Origineel horloge. Vooral de zilverblauwe variant vind ik gelijk wel sympathiek. Bij de andere varianten vind ik op een of andere manier door gebrek aan of onverwacht contrast de wijzers ietwat verwarrend, dus minder natuurlijk leesbaar op een toch drukke plaat.