OraOrea. Vreemde naam. Origineel horloge. Vooral de zilverblauwe variant vind ik gelijk wel sympathiek. Bij de andere varianten vind ik op een of andere manier door gebrek aan of onverwacht contrast de wijzers ietwat verwarrend, dus minder natuurlijk leesbaar op een toch drukke plaat.
Er is ook helemaal niets mis mee. De eerste variant lustte ik ook wel. Ik vind indd dat het weinig toevoegt. Op de eerste zat de lume pip van de secondewijzer beter en was er een elegante 12. Hier is die 12 vervangen door een wat nietszeggende verwijzing naar een heel fraaie bouwtraditie. De 5 minuten markeringen vind ik dan wel weer elegant tov de blokjes, maar vooral is het net hetzelfde horloge gebleven, dus waarom de capriolen en het verhaal?
Arsène Lippens. Een horloge waarvan ik eigenlijk zou willen dat het me meer zou grijpen. Het is simpel en best elegant op een utilitaire wijze. Vooral de wijzers en gefacetteerde indices vind ik fraai. Het textuur the is netjes, maar glimt misschien iets teveel en heb ik inmiddels ook wel veel zien langskomen. Er blijft een beetje het gevoel hangen van waarom zou dit me nu echt bijblijven? En is de prijs niet wat hoog als er in de uitvoering verder niets bijzonders wordt geboden?
Klopt, maar bij hen is het inmiddels traditie en weten we ook dat het echt moet gaan om een gevoel of associatie i het abstracte dat de wijzerplaat oproept. Kan ik mee leven. Hier was er volgens mij voorheen niet zoiets en krijgen we een mail dat ze geïnspireerd zijn voor hun volgende horloge, naar blijkt dat gewoon het vorige horloge te zijn met een icoontje erop. Ik chargeer een beetje, maar er is verschil
Ik bedoel, als ik m voor een zacht prijsje kan verkrijgen dan denk ik dat ik het best met plezier zou kunnen dragen. Het biedt alleen niet echt iets opmerkelijks, dus valt het elegant en wel direct wat naar de achtergrond. Dat is in principe niet altijd erg bij bezit. Hier had misschien juist wat duidelijker gemaakt mogen worden waarom hun toevoeging aan de keuzevrijheid bijzonder is.
Tja… Maar als ik dat nou echt had gewild voor het gelande aankoopbedrag dan had ik het zelf al gedaan… Voor een flinke korting zou ik misschien wel weer tempted zijn. Overigens is dit ook wel een tikkeltje een case in point vis-a-vis de Arsène Lippens. Immers hier krijg je ook opgelegde facetten en eenzelfde textuurtje en het is arguably ook meer herkenbaar.
Wat betreft Kiwame meen ik ook bij mezelf een lichte voorkeur voor de crèmekleurige eerste versie te hebben en eventueel een zwarte van de tweede ronde. Waarom? Tja, ik vind, denk ik, crème op zwart met rood accent iets rommeliger en het blauwe accent op zilverwit net een vleugje te vaak gezien, ofzo.
Andersom dan inderdaad, althans in mijn beleving is Henry Archer veel minder lang actief dan DiRenzo. En de gelijkenis ontgaat mij ook ietwat. Zou wel leuk zijn als HA ook met een Jubilee-band zou komen.
Nee, ik vind het niets met HA te maken hebben. Direnzo doet ook al sinds jaar en dag aan uitgesproken kleuropties en als er nou een microbrand bestaat die een totaal eigen ontwerp taal heeft kunnen ontwikkelen is het Direnzo wel. Dat gezegd, dit is de minst uitgesproken Direnzo van het gamma. Lijken alle feller gekleurde stalen sporthorloges dan op elkaar? Feitelijk gezien wel natuurlijk.