Microbrand only (Deel 2)

Zeker!

Ontwerp wijzers en indices is totaal niet mijn smaak. Kast(vorm) en dial(diepte) wel en die bracelet lijkt mij heel comfortabel.

1 like

Volgens mij heb ik dit merk nog niet voorbij zien komen (iig niet in deel2).

Isotope
Voor elk wat wils, hier 4 willekeurige.

10 likes

I love Isotope, veel modellen doen het wel voor mij, die chrono is heel cool, imho.

1 like

Isotope is :ok_hand:
De gmt is uitverkocht, maar über cool :sunglasses: en vergeet deze niet

4 likes

De mijne

8 likes

Ik vind die speelse kwinkslag wel leuk in de indices en wijzers. Dat zijn geen Beaucroft druppels meer. Vind ik het ook echt mooi? Nee, de element bevalt mij beter.

De marqueterie spreekt mij erg aan, maar je moet wel flink diepe zakken hebben.

5 likes

Selten Jui

7 likes

Is Xeric (nog) een mocrobrand? Denk het wel, toch? Ben niet zo thuis in hun gamma, maar excentriek is het bijna altijd. Dit nieuwe jaren 30 meetlat geïnspireerde model vind ik wel sympathiek. Vooral in deze bronze en vaalgroene variant. Echter 40mm bijna alleen maar wijzerplaat, is algauw teveel. En voor 700usd blijft het toch wel erg een novelty ontwerp.

De zijlijn van bezel naar glas is netjes, hoewel de kast een tikkeltje dikkig lijkt.

8 likes

Ik vind het ook zeker origineel. Goed gedaan.

Zeer mooie wijzerplaat. Het patroon is net wat verfijnder naar mijn beleving dan mijn Monbrey MB2.

Is deze wijzerplaat geïnspireerd door Sloggi? :sunglasses:

3 likes

Erg mooi dit…zijn verschillende varianten van met allen een stenen wijzerplaat, en volgende week komt er een automaat uit (deze is quartz), met een small seconds…erg benieuwd naar

7 likes

en dat voor maar een paar tientjes boven de 500 (porcelein)

• Case Material: 316L stainless steel
  • Case Diameter: 37 mm
  • Case Thickness: 5.65 mm
  • Lug Width: 20 mm / 44.6 mm lug-to-lug
  • Movement: Miyota 9T22 slim
  • Finishes: Mirror-polished & satin-brushed (hand-finished)
  • Crystal: Anti-reflective sapphire
  • Case-back: Snap caseback
  • Strap & Buckle: Genuine leather and steel
  • Water Resistance: 3 ATM
1 like

Dit is een van die nieuwe die volgende week gelanceerd gaat worden…ik hoop eigenlijk dat die ook een beetje schappelijk geprijsd zijn, want deze wijzerplaat is wel echt een plaatje… Hoewel ik twijfel of ik de uur markeringen van de quartz variant niet wat mooier vind als de breguet cijfers op deze nieuwe…

6 likes

Ik heb helemaal niets met breguet indices, maar ga eens kijken naar die daarboven. Bedankt voor het delen.

1 like

Esthetisch vind ik dit toch iets rommeliger dus minder krachtig dan de eerste versie.

5 likes

Deze Alato is ook oprecht stijlvol (quartz), maar er zijn een aantal details die me doen twijfelen. Vooral die kleien seconde zo dicht op de centrale as, maar ook die net afgesneden uurwijzer. De kleuren zijn mooi diep en de kast origineel gevormd en afgewerkt. In mei beschikbaar

6 likes

Ben ik wel met je eens denk ik, maar het materiaal van de wijzerplaat vind ik wel weer heel gaaf…zou hem zelf waarschijnlijk wel voorzien van een andere band om hem iets minder dressy te maken…

Bij die blauwe op stalen band stoor ik me niet echt aan de dingen die je noemt… Voor de brons/bruine snap ik hem helemaal…