Juist bij de gouden ben ik nog bijna bereid te vergeven. Bij de blauwe is het hogere contrast met de sundial juist meer in het oog springend. Bovendien, die stalen band heeft mijn voorkeur niet. Ik vind het wat grof voor het detail in de case.
Haha…mooi om te zien dat iedereen er anders naar kijkt…
Deze vind ik oprecht gaaf!
Zou me zelfs over de drempel kunnen helpen om 38mm te proberen.
Los vd details die je benoemt, snap je …maar ben zelf niet zo kritisch op die details ![]()
Fraai. Bekende clasp weer… ![]()
Dat zal vast wel. Vele varianten op. Heb zoveel neit gekeken, want zoals gezegd ben ik niet weg van die bracelet.
haha ja, een samenwerking met Schiesser
Maar wát een prachtige plaat zeg!
Helaas nauwelijks afleesbaar voor mij.
Heel aardig, die blauwe trekt wel.
Pedrsl Okapi, editie van 20, maar momenteel niet vrij verkrijgbaar. Met ETA 7001 zou het 2800 kosten. Ok vind dat erg veel, maar met een LJP is dat nog 1100 meer. Pedral heeft duidelijk bedacht dat de enige weg, de weg omhoog is. Met de Triomphe zagen we dat laatst ook al.
Heinrich komt met een nieuwe Helicoprion Buzzsaw. Nu eindelijk in de 10,5mm dik die het altijd het moeten zijn als je het mij vraagt. Vreemd genoeg is hij toch niet kleiner geworden, maar een 0,5mm gegroeid. Dat vind ik dat wel weer spijtig. Had 'm 38mm of minder gemaakt en ik zou echt zitten kriebelen. Ik blijf twijfelen of grote horloges nog wel wat voor mij zijn. Dat gezegd, omdat de bezelpartij uitgebreid is, zou het zomaar wat minder groot kunnen dragen. Ik ga vermoedelijk eerst maar eens afwachten of er weer een Carnelian komt.
Oh ja, en hier is de clasp uitgedund en van een knop voorzien. Een verbetering, in ieder geval.
Pinion Pure 38. Handgewonden, toch nog 11mm dik (doe dan een automaat), en met 1350GBP voor een SW261 ambitieus geprijsd.
Oranje en zwart op stainless hebben we wat.
De bronzen varianten werken wat mij betreft minder op eerste indruk.
Beda’a Eclipse II. Merken zijn constant bezig relevant te blijven en heel regelmatig is dat geheel niet nodig. De ontwerpen die in eerste instantie waren gerealiseerd blijven aantrekkelijk, maar vanwege strategische beslissingen onbeschikbaar. Deze Malachiet versie is natuurlijk netjes uitgevoerd, maar geeft de Eclipse wat mij betreft een rommelige indruk die de eerste varianten niet hadden. Jammer. Bovendien is hij extra duur gemaakt.
Kanttekening, de II is wel een heel anders van opzet dan het charmantere origineel. Ik weet niet hoe dat met het uurwerk zit.
Ik vind die wijzers van Heinrich erg fraai. Zo scherp en mooi op lengte.
Enorm verschil met die platte versie van Pinion daaronder. Daar gebeurt helemaal niets qua weerkaatsen van licht.
Geslaagde creatie, en mooi plat inderdaad.
Een paar Engelsen zijn er gek op, ik word er echter niet wild van en ze zijn aan de prijzige kant.
Helemaal mee eens
Ik moet toegeven dat ik ze vaak vergeet…
Hautlence zei mij niets, maar bestaat al sinds 2004. 35,600 chf voor deze bijzondere Kubera. De vormgeving is inspirerend.