Microbrand only (Deel 2)

Lekker industrieel.

Kan dit wel waarderen!

1 like

Zes nieuwe Fears…

7 likes

Alcadus brengt binnenkort de 2026 collectie op Kickstarter. Het ziet ernaar uit dat er voor veel nieuwe wijzerplaten komen op het Quabtra platform. Die guilloché ziet er wel stijlvol uit.

Toevallig heb ik mijn Quantra met de klassieke PP-VC geïnspireerde layout om vandaag. Deze wijzerplaat is vooral indrukwekkend als het bewolkt is en dan de mooiste moody blues uit weinig licht haalt gepunctueerd door de scherp gepolijste inrichting, maar ik geniet van een zonnetje…

6 likes

Nieuwe Fortitude Lite modellen van Astor&Banks:

6 likes

Alsof de was te drogen hangt. Voelt mij iets te pastellerig, op eerste gezicht.

Het Braziliaanse Statera brengt ons een diepe zelfverzekerde nieuwe grand feu in een stijlvolle kleur met understated kast:

7 likes

Het zijn 50 stuks per kleur met glossy dials. Gelimiteerd. Ik kan het wel waarderen. Binnenkort beschikbaar en dan ook betere foto’s neem ik aan.

2 likes

38,5 x 10,9 en ver onder de 1k + 5 jaar garantie

Love it! Heerlijke kleuren - zéker die middelste.
En geen datum, tof!
Hier nog eentje, like!

Jammer dat het uit de US moet komen en dat alles uitverkocht is…

1 like

Kwam toevallig dit filmpje op You Tube weer tegen. Drie jaar geleden voor minder dan 600 euro te koop.

Waarom ik er toen niet 1 of 2 of alledrie gekocht heb, kan ik nu echt niet meer begrijpen.

Wat een prachtige horloges…

1 like

Kwam dit model van Agelocer tegen op insta.
Mooie kleuren combi.

7 likes

Nodus titanium field watches.

5 likes

Hij is er ook nog in het groen, maar vind ze allemaal wel vet! Toch echt wat anders en ontzettend goed geprijst.

Via Kickstarter.
Ziet er wel goed uit vind ik.

7 likes

Ik hoop dat de kleuren ook echt zo worden.
Dat heb ik ook zeker interesse

Volgens onderstaand artikel van timeandtidewatches.com gaat deze nieuwe manual wind rond de 1500 pond kosten, omgerekend een eurotje of 1700 dus…

Ik vond de quartzvariant ook al aan de prijs.

Tsja. 313 Euro’s (ex import en btw), da’s natuurlijk niet veel en het ziet er wat mij betreft erg goed uit (al vind ik zalmroze IRL meestal tegenvallen). Maatvoering ook oké, had wat kleiner gemogen. Maar ik weet het niet met dit merk, er zit een hoop blabla omheen maar is het uiteindelijk niet gewoon het zoveelste Ali-label? Is hier iemand die er een heeft?

Zou het sowieso geen microbrand willen noemen, maar that’s me.

Ik heb al een Quantra en een Dromo. Beide geslaagde horloges ( al draag ik die Dromo vrijwel nooit), en/maar/dus ik was ook wel geïntrigeerd door met name die guilloché variant (die ook nog MOP is btw).

Hopelijk halen ze bij hun Kickstarter niet weer dat geintje uit om het ding voor de helft van de beoogde prijs aan te bieden (en dan na behalen target een factuur voor de andere helft te sturen). Ik had daar overheen gekeken en was not so amused daardoor (heb meer dan 30 KS campagnes gesteund en geen enkele andere waarbij dit aan de orde was, zodoende). Die Quantra werd er uiteindelijk toch tamelijk kostbaar door.

Het ziet er trouwens naar uit dat ze nog steeds die stalen band met platte schakels gebruiken. Ben ik niet zo enthousiast over, oogt in werkelijkheid nogal grof doordat de schakels vrij lang zijn.

Heb je het over een stalen band voor de Quantra?

Ik ben het met je eens over de pricing. Ik heb geen gebruik gemaakt van KS, maar direct via de website, waar nog altijd een voordelig tarief gold. Aanvankelijk was ik verrast over hoe weinig het ging kosten, maar dacht dat het misschien mogelijk was gezien het Chinese uurwerk. Het horloge is goed genoeg uitgevoerd om wel de uiteindelijke prijs te accepteren, maar op KS een aanbetaling aanbieden is echt raar, en de uiteindelijke prijs is zeker geen koopje, hoewel volgens mij nog altijd iets betaalbaarder dan de Baltic met hetzelfde uurwerk zonder extra zorg (hoewel Alcadus een sterke garantie biedt, maar je weet natuurlijk niet hoeveel je daarmee kan gezien hoe klein het merk is en hoe ver van ons verwijderd). Er zijn wel wat QS dingetjes die beter mogen en idealiter zou de Quantra nog iets dunner zijn. Momenteel maskeert de inkeping dat de kast eigenlijk gewoon slab sided omhoog reikt, dus iets afslanken zou helpen, zeker bij de 36mm doorsnede.

1 like

Nee de stalen band die ook op o.a. de Dromo zit en op de Voyager:

1 like