Wijs besluit geweest destijds! Het lijkt erop dat Ross van Hamtun door allerlei vage omstandigheden en excuses met de centen is vertrokken.
Treurig
De Echo/Neutra Averau (39mm field watch), is nog steeds als pre-order te bestellen, maar in tegenstelling tot de kickstarter periode, is ie nu ook leverbaar met een mooie bracelet.
2 design-dingen die ik bij de 3-hand graag anders had gezien:
- de uur-wijzer is voor mijn gevoel net te kort. Beetje Sinn 556i deja-vu.
- De indices op de ‘6’ en de ‘9’ hadden ze net zo kort moeten houden als die van de 3. Dan is alleen de ‘12’ langer, helpt bij de leesbaarheid en symmetrie.
Bij de ‘Small seconds’ variant is punt 2 wél goed:
Ja eens, terwijl de secondewijzer wel mooi uitgelijnd is! Blijft wel een leuk horloge, zeker de groene!
Iemand van jullie op dit draadje ervaring met het Franse merk Arpiem Watches?
Hebben, als je het mij vraagt, een goed uitziende lijn “racing inspired” chrono’s, met leuke specs als een zwitsers Ronda uurwerk en domed saffier glas. Ook leuk betaalbare prijzen, en frans dus geen extra importkosten!
Ik ben benieuwd of jullie ze kennen en/of jullie meningen!
Wat foto’s van hun line-up:
Wat een toffe apparaten dit!!
Phoibos blijft leuk spul!
Helemaal eens ze hebben best een aantal toffe horloges uitgebracht
Welke is dit, en wat zijn de afmetingen? Ik vind 'm best mooi.
Dit is de phoibos eagle ray, 1e generatie met miyota 9015 en geleverd op een tropic strap en leren band. Inmiddels is er een tweede generatie met NH35 uurwerk maar wel met stalen band. Schijnt ietsje anders van kastvorm te zijn want ik heb phoibos benaderd of de stalen band op gen. 1 kon, maar dit zou niet passen.
Hier wat betere eigen foto’s
Hmm, die nieuwe versie lijkt er weinig op.
Ineens een super-compressor, datum-venster op 3 ipv 6…
Pass.
De jouwe is dus wél mooi.
Die super compressor is een andere eagle ray. Volgens mij een quartz. @Bjr1983 heeft die een meen ik.
De Phoibos (3hander) automatic is er in 2 oplages. Waarvan de mijne dus de 1e.
Edit;
Versie 1
Versie 2
Versie GMT (dus ook als automaat, zie ik)
De Eagle Ray GMT is een quartz inderdaad. De compressor die jij laat zien, is geen GMT.
Heel gaaf, zo’n