Microbrand only

600+ euro ( met importkosten) voor een hommage watch lijkt mij nogal veel. Zou dan eerder voor deze gaan. Zelfde specs ongeveer en voor honderd piek klaar.

Wat betreft het bedrijf zou ik wachten tot ze wat reviews hebben door sites/personen die te vertrouwen zijn. Bij vage aanbieders kijk ik altijd of er een fysiek adres op de website staat. Kon ik hier niet ontdekken.

14 likes
4 likes

Ik zag hem, voor hem en haar in 1 box, geinig ding hoor.

Wel mooi voor de prijs, maar ik mis toch de seconden wijzer.:sob:

1 like

Deze is echt prachtig

10 likes

Goed punt :+1:.

Een partij de zelfstandig het Seiko logo plakt op iets dat niet door Seiko geproduceerd is. Dat maakt dit technisch gezien een imitatie. Misschien een franken watch als je heel genereus bent?

Ik zou er met een grote boog omheen lopen iig. Durf ook niet precies te zeggen of de forum regels het hier mee eens zijn. Just a heads up.

Ik ga er ook niks mee doen hoor, maar vroeg het me gewoon af. Wat hier meningen omtrent zijn.

Het maakt het iig een stuk toegankelijker (en verleidelijker). Prijsdrempels verschillen voor iedereen, maar denk dat de merkeigenaar liever iemand heeft die erg blij is met een doorverkocht horloge, dan een koper met spijt. Uiteindelijk is de enige verliezer hier de persoon van wie ik t overneem, die heeft de importkosten moeten slikken. :sweat_smile:

Ik heb altijd wel een aversie voor de pre-order/early bird acties, vooral bij micro’s. Vind het toch wel prettiger als ik op reviews kan afgaan, al helemaal als passen geen optie is en terugsturen 200 euro verlies aftikken betekent.

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Tot noch toe deed ik dat dan ook alleen als er al reviews waren én de brand reeds goede/vergelijkbare horloges had afgeleverd, maar zonder passen en met eigen ogen zien blijft een gebrek en ook prototypes nemen niet altijd zorgen weg. Bijvoorbeeld precies met deze Summiteer vond ik de eigen pers/promofotos tegenvallen omdat de opstaande luminiscente indices er onregelmatig uitzagen. Dat is weliswaar in macro, maar hoe moet ik dat beoordelen als er nog geen onafhankelijke evaluatie mogelijk is voor een nieuw onderdeel. Heb mijn oog, op laag pitje, op een sandstone variant in 36mm.

1 like

image

3 likes

Daar is die dan eindelijk. Ben eigenlijk verbaast door hoe mooi ik het blauw vind, tot op heden had ik nog nooit echt een klik met een egaal blauwe wijzerplaat. Ofja, niet helemaal egaal blijkt maar weer.

16 likes

Nieuwe release van het Nederlandse Batavi, de Atelier
Best een leuk model al zeg ik het zelf:

11 likes

Nu zo’n tien dagen draagtijd en nog steeds heel tevreden mee.

Baltic Aquascaphe titanium.

12 likes

De Revelot Universal in zalm incoming en de Batavi in Dune ook heel hoog op het lijstje!
Opvallend dat ze beide zonder (al dan niet goed zichtbare) secondewijzer zijn :wink:

13 likes

@Sjoerdjasp, iets voor jou? Heeft een beetje een Ming-fibe, maar dan een leuker budget :grin:

Mooi!!! Scherpe prijs ook.

Die kast is bijzonder, mooie plaat en wijzers. Hij is mooi in balans. Die band past er goed bij en de afmetingen doen recht aan het horloge. Niet te klein, niet te groot. Hij lijkt ook mooi met een leren band.

Slim hoe ze de cijfers op het glas hebben gedrukt. Dat scheelt een hoop gedoe met zo’n gestanste plaat. Aan de andere kant is het wel een gokje hoe dat uitpakt.

Qua kleuren ben ik niet helemaal overtuigd, had er graag nog een optie bij gehad. Die neon hoek waar Batavi vaker inzit is niet helemaal mijn ding. Dus als ik hem koop, dan de Dune.

3 likes

Eens. Hoewel het ook best lijkt op een bepaalde Seiko (presage geloof ik). Dat gezegd, de Batavi is aantrekkelijker en de prijs van 399 voor de allersnelste lijkt in de roos. Ik weet niet of ik de op het glas geprinte nummers nou echt zo fijn vind en ben er tot nu toe nog niet helemaal uit hoe de miniatuur secondewijzer te herkennen. De kleuren zijn goed, en toch springt er voor mij niet een uit. Zou ik zoiets dragen? Waarschijnlijk wel. Zal ik het nu direct willen kopen… … …

1 like