Middagje Rolex’en passen

Een kleurrijke 36mm Rolex is zeker leuk, maar voor mij dan als 2e Rolex in de toekomst wellicht.

Ik vind die explorer veel mooier en veelzijdiger. Beetje afhankelijk van hoe je gekleed gaat naar je werk (als je een Rolex wilt kopen ga ik er vanuit dat je een baan hebt :wink:) zou ik toch voor de explorer gaan. Zo’n sub zou ik nooit dragen onder een pak/formele kleding. Tenzij je een paar duizend euro neerlegt om het horloge 's avonds in het donker op de bank te dragen, en dan maakt het allemaal niet uit! :clown_face:

Precies dit. Men denkt met een sub of datejust iets heel speciaals en hoogwaardigs aan de pols te hebben, maar volgens mij is het enigste wat met de hand wordt gedaan, het uurwerk in elkaar schroeven. Zelfs polijsten van de kast gebeurd met een machine.

Haha je kon beter dagobert duck als plaatje nemen.
Ik zal zeker voor een exclusieve wijzerplaat gaan, ipv een standaard sunburstje of mat. Wat dacht je van een datejust grotere maat met een speciale dial?
Ik heb ook wel eens standaard rolexen gepast en door al die 1:1 namaak, vond ik het destijds het geld niet waard.

Moet ook wel enigszins genuanceerd worden, echt niet alsof je hier over de subs struikelt :stuck_out_tongue:

1 like

Explorer!
Persoonlijk vind ik hem door alle generaties heen al schitteren (in z’n eenvoud).
Bovendien lijkt hij idd beter bij jouw pols te passen, als ik dat mag zeggen.
Succes met de keuze!

2 likes

Het meeste gebeurt met de hand. Juist van het polijsten wil je niet dat dat met de hand gebeurt.

Mwhooah struikelen is me inderdaad nog niet overkomen maar drie man met dezelfde klok (of een kleine variatie) in een café is zeer zeker geen uitzondering. Zo…m’n portie nuance vandaag ook weer gehad :wink:

Zou dat in andere steden ook zo zijn? :wink:

Wellicht maar de concentratie veel verdieners is hier natuurlijk wel flink hoger/groter

Ja precies, ik woon in Brussel, ik zie hier nooit een Rolex in de kroeg :joy:

1 like

Wordt een horloge beter van handwerk?

1 like

Nee ik zoek toch iets wat iedere gelegenheid past. Ik heb niet nog 5 andere Rolexen om uit te kiezen (helaas :stuck_out_tongue_winking_eye:) 41mm DJ vond ik totaal niet staan aan m’n pols overigens.

Ik moet duidelijk naar andere cafés gaan, dank voor de tip :wink:

Dit moet mij echt even uitleggen

Ik vind zo een groot model ook niet mooi. Vooral met zo een standaard plaat. Datejust hoort gewoon 36mm

2 likes

Volgens mij is het het polijsten van een Rolex het enige wat grotendeels niet door mensenhanden gebeurt. Dit levert een consistent product op qua afwerking van de kasten. Op het moment dat je dat niet doet, zul je verschillen gaan zien. Zie de vele vintage rondgepolijste kasten die met de hand gepolijst zijn.

Met name de afwerking van de onderdelen van uurwerken van bijvoorbeeld vacheron, audemars piguet enz zullen meer handwerk vergen. De ruwe producten zullen veelal hetzelfde productieproces afleggen.
Een uurwerk van bovengenoemde merken met dezelfde afwerking als een Rolex, zal dezelfde menselijke handelingen hebben. Het meerwerk gaat dus vooral zitten in het dagenlang met de hand polijsten en graveren van de afzonderlijke onderdelen van het uurwerk.

Die afwerking zorgt er overigens ook voor dat een klein onderdeel flink in de papieren lopen wanneer iemand bijvoorbeeld 2 weken heeft lopen zwoegen om een klein onderdeel op het juiste afwerkingniveau te krijgen, terwijl een uurwerk daar echt niet beter van gaat lopen.

Dit soort foto’s vertekent enorm. Heb je er misschien een van wat meer afstand? Voor de maat is dat wel handig.

Op deze foto’s afgaand zou ik zeker de Explorer kiezen.

1 like

je durft die dan ook niet meer dragen in cafes te brussel.

ik geloof nooit dat je de produktiecijfers die Rolex jaarlijks ( schijnt een 800000 te zijn) draait bereikt als er veel handwerk aan te pas komt. Tel maar es uit hoeveel uurwerkmakers er aan het werk zouden moeten zijn om er op gemiddeld 220 werkdagen 800.000 te produceren.