Middagje Rolex’en passen

Zijn grote fabrieken hoor. Is lopende band werk. Trouwens een high end merk als AP of Patek zit ook gewoon rustig aan de 50k plus uurwerken per jaar met een veel kleinere fabriek.

Leg dat maar eens uit aan de eigenaar van een Grand Seiko: aan mij, bijvoorbeeld. :grinning::grinning:

Heb bent met de hand en met de hand. Een grote polijstschijf en daar een kast met de hand tegenaan drukken lijkt me nooit een goed plan. Krijg je nooit helemaal gelijk aan alle kanten

Met 1.4 miljoen Rollies per jaar en 2000 man aan de bak kon je op 2.2 uur aan handwerk per horloge.

Het is geen Roger Smith, zo’n Rolex. Dat kan ook niet voor die prijs.

Ga eens in de Seiko Boutique kijken of vraag het @HanDavinci, zou ik zo zeggen.

Haha… mooi altijd. Deze topics monden vaak uit in een discussie over of een Rolex het waard is tov andere horloges.

On topic: No date!! Super fijn en tijdloos horloge. Met de glide lock super horloge.

6 likes

Genoeg te kiezen :grin:
Vind zelf de Air King heel mooi … :heart_eyes:

1 like

Nou zeg. Dit is bijvoorbeeld een iets oudere foto, maar het komt toch regelmatig voor dat er meerdere rolexjes aan de pols hangen in het café… :beers:

4 likes

Staat ook zeker niet slecht die nato op de 116610!!

1 like

Juist!

2 likes

Helemaal niet slecht zelfs. Die goede man draagt hem vanaf dag 1 op nato, en draagt nooit de metalen band. En echt kan niet anders zeggen dan dat hem dat goed staat. :beers:

Heeft wel een bekraste sub maar een retestrakke band :see_no_evil:

1 like

Nou niet zo bang doen he? Het is hier heel gezellig hoor! :grin:

valt al te bekijken in welk deel van brussel Okko.

Ik zat ff te tellen ( als Amsterdammer dus ) :

In mijn directe vriendenkring zitten 2 mensen met een Seiko.
Eén die van mij een skx heeft gekregen, en de ander is mijn vrouw. Met, je raadt het al, een cadeautje van mij.

Daarnaast lopen er een stuk of 10-15 Rolexen rond.
En geen neppers.
Onder andere mijn vrouw en diezelfde vriend :joy: ( geen cadeautjes van mij ).

Geen ééntje draagt er trouwens een pak :thinking:
Wel allemaal n trainingspak, dat mag ook las ik net ergens :

Heb je het over een SKX , dan hebben ze echt geen idee waar je het over hebt.

2 likes

Nee hoor: qua aanschaf zijn ze veel te duur, maar met afschrijving gerekend zijn ze niet duur in bezit. Da’s nooit een discussiepunt geweest. Qua geld heb je gelijk met de no date, die wordt alleen maar meer waard.

Ook heb ik niets tegen mechanisatie. Wel tegen onjuistheden. :blush::blush::blush:

Of de groene Milgauss. :+1:

3 likes

Ja oost van het kanaal blijven is wel zo praktisch :wink:

Wie zegt dat het in elkaar zetten lang hoeft te duren? Binnen die tijd moet dat makkelijk lukken lijkt me.

Je deed het voorkomen alsof elk onderdeel met de hand gezaagd werd. Assemblage is fundamenteel niet hetzelfde als iets helemaal met de hand vervaardigen.

Die suggestie is een belediging voor meer dan een paar zelfstandige horlogebouwers. :blush:

Volledige te de hand vervaardigen van tandwielen zal ook niet bij merken als AP, Vacheron en Patek gebeuren. Er zijn natuurlijk wel exemplaren waar er maar 1 van gemaakt wordt, daar zal het misschien wel voor gelden.

Jongens, dit topic gaat hier niet over😩

Ik moet je (TS) zeggen, wilde nooit aan de Rolex vanwege de gebruikelijke vooroordelen, totdat ik, net als jij, gepast had. Het ziet er goed uit, je kan gewoon zien en voelen dat je wat degelijks om je pols hebt. Sindsdien ben ik “om”. 20 jaar te laat😄

1 like

Is ze alweer terug?

6 likes