Nadat ik vanavond voor de kerst een mooi horlogeboek heb gehad viel mij het Zwitserse horlogemerk Mido op. Ik heb deze horloges eens onder de loep genomen en moet zeggen dat ik het erg mooie horloges vindt. Is er hier iemand die er toevallig eentje heeft of ervaringen heeft met het merk Mido. Wat vinden jullie van dit merk.
Hieronder een kleine impressie van fotos die ik van het internet af heb gehaald.
In Nederland nauwelijks te verkrijgen, in Duitsland in overvloed bij de juweliers te vinden. Heb zelf een Mido Multifort (die hieronder) gehad en dat was een erg mooi horloge, goede prijs-kwaliteit verhouding. Ook niet geheel onbelangrijk, ze hebben een eigen smoel.
Geen idee eigenlijk. Mido zit natuurlijk in hetzelfde segment als bijvoorbeeld Hamilton en Certina, beide ook onderdeel van de Swatch Group. Zou kunnen dat dat er iets mee te maken heeft.
Jammer dat ze het hier niet verkopen. Weet jij toevallig een goede betrouwbare webshop die dit merk verkopen. Ik kwam Montredo steeds tegen maar op de een of andere manier heb ik bij dat bedrijf niet zo een goed gevoel.
Heb zelf dit jaar 2 Mido’s aangeschaft. Een Commander Chronometer en een Barnoncelli Heritage.
Geen idee waarom de Swatch Group het merk in Nederland niet echt aan de man brengt (er is in totaal 1 dealer).
In Duitsland daarentegen wordt het wel gevoerd. Vind het een prima & sympathiek merk
Hoi @arthur2980,
Op het forum staat momenteel een heel mooie te koop.
JD moet even een pb sturen naar @lencoth
Gewoon een supertip.
Of… , super, een gewone tip.
Betrouwbaar adres maar let wel op, ze hebben het niet altijd op voorraad waardoor levertijden soms wat lang kunnen zijn. Verser loont het om een aanbieding af te wachten en volgens mij kon je nog extra korting krijgen wanneer je je inschrijft voor hun nieuwsbrief.
Ik ga eens op deze website kijken. Ik zit op dit moment in twijfel. Ik opende op HF al een topic over Alpina wat ik een mooi merk vindt maar toen ik vanavond een horlogeboek kreeg kwam ik Mido tegen en moet zeggen dat ik dit een leuk en mooi merk vindt. Wist niet dat Mido trouwens van de Swatch Group was.
Ik ga toch eens overwegen om binnen nu en een korte tijd een Mido aan te gaan schaffen.