Mido Multifort big date bekijken

Ik zit al een tijd te kunnen kijken naar dit horloge, kent iemand een winkel waar ik hem live kan zien? Liefst in Den Haag, Utrecht of Amsterdam.

https://www.midowatches.com/en/store-locator/netherlands/

Zijn er niet veel.

2 likes

Verbaast me dat het merk nog bestaat eerlijk gezegd… …zeker met retailers vrijwel volledig buiten de Randstad.

In Nederland is het zeker niet populair helaas ( Bouman in Culemborg heeft vrij veel Mido’s). In Duitsland en Zwitserland zie je het veel en zelfs in Dubai zag ik ze regelmatig.

:point_up:t3:

In Düsseldorf, niet naast jouw deur als ik het zo lees, maar zeker de moeite waard om eens naartoe te rijden (prachtige binnenstad met uitstekend winkel- en museumaanbod), zijn er diverse dealers met een grote collectie.

Het schijnt in Zuid-Amerika heel groot te zijn.

Er wonen ook mensen buiten de randstad… :wink:

4 likes

Mexico inderdaad. Enorm marktaandeel daar.

1 like

Mocht je eens in de buurt van Roermond zijn dan loont het zich wellicht om even de hour passion binnen te lopen. Best een prima selectie aan Mido horloges.

1 like

Mwah, prima selectie zou ik het niet persé noemen (ik was er vanmiddag nog). 't Zijn toch veelal de winkeldochters, de mooiere modellen liggen er niet. Naar de TV-big date zul je daar in elk geval tevergeefs zoeken. En vanuit de randstad ben je net zo snel in Düsseldorf als in Roermond…

1 like

Helemaal mee eens! Wij komen we zeker 2/3 keer per jaar. Leuke stad, niet te ver (vanuit het Gooi) en een mooi winkelaanbod.

1 like

Ook even bij de Japanse buurt langs zou ik zeggen. Altijd leuk om even een noedelsoep te scoren en een rondje te winkelen, en er zit zelfs een prima Koreaanse supermarkt om de hoek.

1 like

Bij iedere goede zaak staan tegenwoordig rijen die niet meer grappig zijn.
En ik was er al voor het middaguur.

Zaterdag is niet de dag. Op een woensdag middag of een vrijdag voor de lunch is het al een stuk beter.

1 like

We beginnen meestal buiten het centrum aan de Nordstraße met een Italiaans ontbijt, en lopen dan via het Goethemuseum en het park richting Kö en dan naar de Altstadt. Little Tokyo is dan zeker een keer te doen.

Vorige week lagen er 2 Multiforts en 3 Ocean Stars. Had ik daar voorheen nog niet gezien. Maar wellicht waren die al weg of beschouw jij ze als winkeldochters. :+1:t6:

1 like

Ik denk dan allebei…:smile:. Ik vind Mido maar zeer matig.

Laten we eerlijk zijn, Mido is eigenlijk ook gemaakt om matig te zijn. Het moet van de Swatch groep keurig rond tot een soort van boven Tissot blijven hangen, maar mag niet in de richting van een Longines opschuiven.

Eerlijk gezegd vind ik niet dat dit soort conglomeraten dit soort merken goed doen. De ziel wordt er een beetje uit gezogen, hoezeer ik de TV Big Date wel kan waarderen .

1 like

Ehm…

:wink:

Ik vind 'm ook wel origineel en leuk om te zien.

“Retailers buiten de Randstad”
De Randstad is niet het middelpunt van de wereld😉
Mido is een uitstekend merk met een rijke geschiedenis.

5 likes

Uit het bedrijf. De ziel wordt uit het bedrijf gezogen. Kijk naar wat Longines deed toen ze onafhankelijk waren, en kijk dan eens hoe ze meer dan dertig jaar lang ongeïnspireerde horloges uit moesten kakken. Het is van de laatste vijf jaar dat ze zich langzaam weer herpakken.

Of Mido zich gaat herpakken staat te bezien.

Horloges hebben nach wie vor geen ziel. Dat klopt.

2 likes

Bouman in Culemborg?