Mwah, prima selectie zou ik het niet persé noemen (ik was er vanmiddag nog). 't Zijn toch veelal de winkeldochters, de mooiere modellen liggen er niet. Naar de TV-big date zul je daar in elk geval tevergeefs zoeken. En vanuit de randstad ben je net zo snel in Düsseldorf als in Roermond…
Helemaal mee eens! Wij komen we zeker 2/3 keer per jaar. Leuke stad, niet te ver (vanuit het Gooi) en een mooi winkelaanbod.
Ook even bij de Japanse buurt langs zou ik zeggen. Altijd leuk om even een noedelsoep te scoren en een rondje te winkelen, en er zit zelfs een prima Koreaanse supermarkt om de hoek.
Bij iedere goede zaak staan tegenwoordig rijen die niet meer grappig zijn.
En ik was er al voor het middaguur.
Zaterdag is niet de dag. Op een woensdag middag of een vrijdag voor de lunch is het al een stuk beter.
We beginnen meestal buiten het centrum aan de Nordstraße met een Italiaans ontbijt, en lopen dan via het Goethemuseum en het park richting Kö en dan naar de Altstadt. Little Tokyo is dan zeker een keer te doen.
Vorige week lagen er 2 Multiforts en 3 Ocean Stars. Had ik daar voorheen nog niet gezien. Maar wellicht waren die al weg of beschouw jij ze als winkeldochters. ![]()
Ik denk dan allebei…
. Ik vind Mido maar zeer matig.
Laten we eerlijk zijn, Mido is eigenlijk ook gemaakt om matig te zijn. Het moet van de Swatch groep keurig rond tot een soort van boven Tissot blijven hangen, maar mag niet in de richting van een Longines opschuiven.
Eerlijk gezegd vind ik niet dat dit soort conglomeraten dit soort merken goed doen. De ziel wordt er een beetje uit gezogen, hoezeer ik de TV Big Date wel kan waarderen .
Ehm…
![]()
Ik vind 'm ook wel origineel en leuk om te zien.
“Retailers buiten de Randstad”
De Randstad is niet het middelpunt van de wereld😉
Mido is een uitstekend merk met een rijke geschiedenis.
Uit het bedrijf. De ziel wordt uit het bedrijf gezogen. Kijk naar wat Longines deed toen ze onafhankelijk waren, en kijk dan eens hoe ze meer dan dertig jaar lang ongeïnspireerde horloges uit moesten kakken. Het is van de laatste vijf jaar dat ze zich langzaam weer herpakken.
Of Mido zich gaat herpakken staat te bezien.
Horloges hebben nach wie vor geen ziel. Dat klopt.
Bouman in Culemborg?
Terecht.
Het is een snoepje. Nog altijd heel blij mee. Grappig, geblokt, groot maar compact dus draagt confortabel op kleinere polsen. Spammerdespam.
Die is idd wel te pruimen, ja.
Ik werk in Vlaardingen. Als Rotterdammert (met een Rotterdamse moeder en hier zelf wonend sinds '89 mag ik die extra t nu wel gebruiken) verbaas ik me er elke werkdag weer over dat ook daar mensen wonen. ![]()
verbaas ik me er elke werkdag weer over dat ook daar mensen wonen.
Tja, alles wat mensen in de Randstad nodig hebben om te overleven komt van buiten de Randstad, als je er even bij stil staat.
Grappig genoeg ervaar ik het omgekeerde. Iedere keer als ik in de Randstad kom (met uitzondering van hele kleine stukjes Den Haag en Utrecht) denk ik altijd weer “wat beweegt mensen in godsnaam om hier te gaan zitten”.
Iets met smaak.
Mijn dochter heeft voor d’ r werk bij het Scapinoballet een tijd in Rotterdam-Hillegersberg gewoond. Best leuke plekjes daaro, ik zou er best kunnen wennen…
“wat beweegt mensen in godsnaam om hier te gaan zitten”.
We weten niet beter, we zijn er geboren en getogen. Ik voel me alleen maar echt thuis aan de Noordzee kust. En er is nu eenmaal meer werk dan in de rest van Nederland.
Elk dealernetwerk heeft zo zijn geografische verdeling en er is altijd iemand niet blij mee als hij of zij ver weg woont. Wellicht zijn er HF leden in de buurt in het bezit van een Mido.
we zijn er geboren en getogen.
Dan zit je niet in Amsterdam, want iedereen die in Amsterdam is geboren is gedwongen naar Almere verhuisd omdat ze het niet konden betalen, en iedereen die Almere niet kon betalen is in Lelystad geëindigd. Wat er nu in Amsterdam woont? Tja. Wie geen engels spreekt heeft een Gooische R of klinkt als Bolkestein. ![]()
Maar goed, we dwalen af, Mido verdelers…
Er zijn er vier. Misschien heeft Culemborg een mooie selectie liggen. Je weet het niet.