Ik kan deze in mint conditie kopen voor 1K. Prima specs…heb alleen geen ervaringen met Mido, nooit een aan gehad zelfs toevallig ook nooit in het echt gezien…
Wat zou jij doen?
Wat zou jij doen? Als je het een stel onbekenden op het internet moet vragen kan ik me indenken dat je niet echt verliefd bent op dit horloge?
Prijs is ok, zal weinig verzamelwaarde hebben, but who cares als je er verliefd op bent.
Mido is een merk uit de Swatch groep. Het is een vintage inspired design met een 7750 chrono gebaseerd uurwerk.
Voor 1k geen slechte deal denk ik…
Maar dat boeit niet. Vind jij 'm mooi? Dan kan je m kopen. Anders zou ik t niet doen.
Mido als merk doet mij zelf weinig.
Mooie automatische chronograaf voor 1000 euro.
Nee omdat ik niets van Mido af weet… alleen de specs…
Ooit wel een mooi merk. Tegenwoordig door Swatch niet heel erg inspirerend geleid.
Wat wil je van Mido weten?
Het komt over alsof je een reden zoekt om hem te kopen, ondanks dat je er niet echt kapot van bent, als ik eerlijk ben 
In Duitsland heeft dit merk toch best een prominente plaats bij veel juweliers. Qua aantal leuke modellen in de huidige collectie doet het niet onder voor Tissot imho.
Ik vind Tissot ook niet fantastisch maar wel spannender dan Mido.
Longines gaat ook weer lekkerder maar dat heeft Swatch ook goed verkl**t eerder
Op de prx en misschien de gentleman vind ik er weinig aan, maar smaken verschillen natuurlijk. Het kan inderdaad ook zijn dat merken onder de swatch paraplu überhaupt niet echt inspirerend worden geleid, maar soms zit er wel wat leuks tussen. Afwerking is meestal ook prima in orde.
SWATCH… wereldmerk
Heeft de hoognodige knuppel in 't hoenderhok gegooid.
Mido is een prima merk. Ik heb twee mido’s in de collectie. Ze hebben altijd wel een eigen gezicht en prima specs.
Bedankt allemaal, ik begrijp een paar reacties, en ja, het is niet zo dat ik verlieft ben op de Mido. Dat ben ik eigenlijk niet makkelijk uberhaupt. Wel kijk ik naar ontwerp en specs die past bij mijn “collectie”. De Mido lijkt een beetje op de Oris waar ik op zoek ben (de “lijkt” niet letterlijk nemen trouwens).
https://www.horlogeforum.nl/t/re-oris-big-crown-chronograph-zwart-gezocht/397790
Heeft een beetje dat retro gevoel….
Het is ook juist dat elke merk krijgt niet dezelfde waardering in alle landen zoals eerder werd gezegd over Mido en duitsland.
Ik zal even nadenken geen haast om iets te kopen….Fijne dag!
Als je op zoek bent naar een retro feel chrono zou Dan Henry ook een optie kunnen zijn. Qua prijs ook makkelijker om de gok te nemen.
Dit is model 1937 bijvoorbeeld:
Ik vind het een uitgesproken mooie chronograaf, maar vermoed dat hij 15mm dik gaat zijn, wat me doet zeggen dat ik het niet zonder passen zou doen.
Ik zou m niet kopen maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik niets met Mido heb.
Buiten dat vind ik het wél een fraai toestel dus ik zou zeggen doen (als de prijs goed is).
De dikte maakt niet zoveel uit, ben een beetje gewend. Maar het passen/voelen van een Mido heb ik nodig idd. Specs zijn goed maar hoe is het met de finish, confort enz…….het klopt dus, moet eerst passen denk ik ook.
Ik zou deze graag passen. Plaatje om te zien. Nu heb ik zelf de klassieke Mido, de Commander (model 1959) en ben nog steeds zwaar onder de indruk van dit horloge. Zoals al gezegd is de marketing machine flink op stoom buiten Nederland. De dameslijn bijvoorbeeld is in Azië prominent aanwezig en er is echt veel om uit te kiezen. En imho echt modellen (ook de herenmodelen) met een eigen Mido gezicht. Dus… gewoon een gaaf merk met een geschiedenis.