Mijn € 5000,--, zal ik

5jes zijn werkpaarden die gewoon blijven doen wat ze moeten doen, onder zowat alle omstandigheden. Wel vraag ik me af waar je je op baseert dat “premium” horloges dat niet zouden doen.

1 like

2016 Explorer. 39 mm. Brushed band. Enkel de zijkanten v/d kast en bezel zijn polished.

9 likes

Yes

Nou, ik denk niet dat ‘premium’ horloges dit sowieso niet kunnen. Maar ik ben wel van mening dat een eenvoudig en belachelijk degelijk uurwerk als bijvoorbeeld een 7S zo z’n voordelen heeft. Al is het alleen maar omdat je met een verfijnd en kostbaar horloge minder snel geneigd bent om onderhoud compleet te laten zitten dan bij een zeer betaalbare Seiko die toch wel blijft lopen en waarvan je na twintig jaar voor enkele tientjes het complete uurwerk vervangt. Dat is meer de redenering.:slight_smile:

4 likes

Beslist.

Ja, dat ben ik zeker met je eens👍🏻

1 like

Rolex! Sowieso… geen ander merk met dit budget!

Heb de horloges op video bekeken alvorens een beslissing te maken. Ik dacht eerst: Hah! een Seiko van 5000 euro, never!!

Tot ik 'm zojuist in actie zag…

Zeker, by far, de Seiko! Erg mooi horloge. Met de blauwe plaat wel te verstaan.

Succes in deze mooie zoektocht!

2 likes

Als je zegt dat het je belangrijkste aankoop gaat worden koop je de Roles…punt.
Crum valt zowiezo af en de Seiko is ongetwijfeld een topper maar voor verschillende redenen zou ik toch voor de Rolex gaan.

:thumbsup:

In jouw rijtje geen twijfel over mogelijk… De Milgauss

1 like

Op foto’s vond ik de Milgauss altijd te gek maar om de pols had ik totaal geen klik, maar goed dat is heel persoonlijk. Toch denk ik dat dit de beste keuze zou zijn in jouw geval.

Waarom overigens die Corum in je top drie staat is me een raadsel, dat merk heeft maar één leuk horloge. De Golden Bridge.

Als het gaat om een aardige som geld en het moet de aankoop van je leven worden, zou ik toch niet over één nacht ijs gaan. Het is ook een beetje bizar dat je twee horloges vergelijkt met een hele collectie (Grand Seiko). Wanneer ik een horloge wil aankopen, kijk ik naar een aantal criteria: type van horloge (dress of sportief), type van band, movement, dikte en design van de kast, saffier of mineraal en uiteraard de prijs. Zoals eerder gezegd kan je ook andere criteria in acht nemen zoals de restwaarde.

Wanneer ik een shortlist heb, probeer ik me zo goed mogelijk te informeren: fora lezen, reviews lezen, filmpjes bekijken en ook het horloge zelf omdoen. Hier kruipt aardig wat moeite en tijd in, maar je bent zo een stuk zekerder of je een bepaald horloge wel of niet wil hebben.

Zelf zou ik voor een Grand Seiko gaan, maar ik ben bevooroordeeld aangezien ik er al één heb. De kwaliteit die je bij een Grand Seiko krijgt, ga je nagenoeg bij geen enkel ander horloge terugvinden voor dezelfde prijs. Het is ook eerder een ingetogen horloge en niet meteen een statussymbool. Een Rolex is daarentegen wel meer een blikvanger en imagobepalend en daardoor ook een stuk meer gewild (wat de restwaarde doet stijgen). Het ene is per definitie niet slechter dan het andere, het is enkel een kwestie van keuze.

5 likes

Ik vond de zwarte Milgauss met groen glas altijd wel mooi, maar sinds de blauwe wijzerplaat er is, zou ik absoluut voor de blauwe gaan.

Wel vind ik het veel geld om dan ook nog eens een datumaanduiding te ontberen.

Kijk dan ook eens naar een sub, of als je een “andere” sub wil, naar een clown ( blauwe wijzerplaat TT) of een Hulk ( groene wijzerplaat, keramische bezel…)

Als ik het goed heb begrepen gaat dit DE klok worden. Dan zou ik niet voor een horloge kiezen met een gekleurde dial, da’s leuk voor erbij. Zwart of zilver is imo tijdloos.

2 likes

Mwa…blauw is toch nog vrij “universeel”.

Oranje of geel, ja dat is voor erbij !
Of een Seiko :grin:

Je schrijft het zelf al: ‘vrij universeel’…:wink:

Voor onderstaande horloges bij elkaar heb ik nog geen €5000 betaald.

14 likes

Prachtige collectie

Bedankt voor ieders ‘well spoken opinion’ over de vraag, welk van de drie horloges het zal worden en het waarom daarbij vermeld. Het gaat de zwarte dial Rolex Milgauss worden. Dit met name vanwege de nuchtere en imho best benaderde wijze van redeneren van Sammie. Bedankt nogmaals allemaal voor uw te hebben genomen moeite om mij te helpen bij mijn keuze. Het ging inderdaad voor mij tussen slechts deze 3 horloges van mijn keuze. Te zijner tijd, wanneer ik de Rolex Milgauss heb binnen gekregen, zal ik de plaatjes laten zien op horlogeforum. Dank u.

4 likes