Mijn € 5000,--, zal ik

Ook ik gooi er even wat nieuws tussen “if you don’t mind”!

De Speedmaster “TinTin” in 42 mm.

6 likes

Deze heeft Jaap een te koop staan zag ik laatst…

1 like

Tussen deze 3 de Milgaus.

Een Rolex is beter te flipperen :wink:

Maar kom op, een Grand Seiko, dat is even duidelijk als een Rolex. Als je nou specifiek model(len) noemt.

En corum vind ik geen porum, oftewel, ik heb er geen klik mee.

RECHTS! Weg met die cijfertjesbezel…

Milgauss

Wow, hoeveel punten heb je dan wel niet? :smile:

15 likes

Lastige prijsklasse, weinig keus tussen de 3 en 5 duizend. Ik ga ook voor de rolex 39 mm perpetual

Ben ik nu de enige die voor de Corum zou gaan?

http://www.corum.ch/sites/default/files/styles/watch_image/public/reference_images/A403_02905.png?itok=Tn0rN3bS

1 like

jep…

1 like

Ja

Absoluut…!

Zonder twijfel: Ja

:grin:

Zou voor die Corum nog geen 500 euries neerleggen persoonlijk, laat staan een veelvoud daarvan…

1 like

Het is wel duidelijk hoe er over de Corum wordt gedacht.
Ik vind er wel ontzettend mooie exemplaren tussen zitten, maar ook enkele gedrochten.

Gewoon een van deze

10 likes

@Jeroen4lingsbeek Een prettig ‘dilemma’!:slight_smile:

Even een paar gedachten. Op Horlogeforum is een groep mensen die enorm veel waarde hecht aan restwaarde. Zoveel zelfs dat ze verschillende echt leuke horloges volledig negeren; bang dat ze bij verkoop misschien wat meer afschrijven.

Dit is niet hoe ik zelf in de horlogehobby sta. Ik koop wat ik leuk vind. En als dit misschien wat minder waardevast is, jammer dan. Een hobby mag iets kosten en ik zit gelukkig niet in de bijstand.:wink:

Daarnaast ben ik zeker geen ‘flipperaar’ die iedere paar maanden weer z’n net gekochte horloge weer wil verkopen. En ik heb het sterke vermoeden dat @Jeroen4lingsbeek ook niet per se op zoek is naar een horloge dat hij op heel korte termijn, met minimale afschrijving snel weer kwijt moet. Ik lees immers

Verder, om meteen even een veelvoorkomend misverstand uit de weg helpen.

Een duur horloge gaat zeker niet langer mee dan een goedkoop horloge. Zo kun je met een Seiko 5 van zeven tientjes twintig tot dertig jaar, zonder een cent aan onderhoud, voort. Dat kun je met de meeste ‘premium’ horloges echt wel vergeten.:confused:

Van de drie door jou genoemde horloges vind ik de Milguass in ieder geval een van de leukere Rolexen. Ik weet niet welke Grand Seiko je in gedachten hebt? Maar met een GS koop je natuurlijk sowieso een van de allermooist afgewerkte horloges. Ook het understated/low profile van GS vind ik persoonlijk erg aantrekkelijk. Daarom zou ik zelf eerder neigen naar een GS.

Succes en veel plezier met kiezen!

12 likes

Idd

9 likes

Tja…ik zou zeker de explorer I in overweging nemen.

13 likes

Ik ben oprecht jaloers , wat een beauty :kissing_closed_eyes: