FHTO
22 september 2021 om 18:21
14
Ik vind Tudor mooie horloges maken! Waar ik bang voor ben is dat het gezien wordt als “net geen Rolex kunnen betalen” (hopelijk niet teveel knuppels in het hoenderhok).
2 likes
Niemand interesseert zich één hol voor wat jij wel of niet draagt. Echt niemand.
16 likes
FHTO:
Niet te opvallend en potsierlijk;
Het oerdegelijke van een Toyota maar in een luxe en “ander” jasje geschikt voor dagelijks gebruik (met saffierglas);
Een horlogemaker met een eigen verhaal/geschiedenis;
Weinig onderhoud noodzakelijk;
Goede prijs-/kwaliteitsverhouding.
Ik mis Beleving in je rijtje. Bij autoliefhebbers speelt ook dat een rol… Maar ja, je uitgangspunt is dan ook een Lexus…
Laat die lijstjes lekker los en koop waar je hart sneller van gaat kloppen. Als dat een Tag is, go for it!
1 like
FHTO
22 september 2021 om 18:27
18
Klopt helemaal, dat is het allerbelangrijkste maar kan dat niet goed vertalen in woorden! Wat voor mij persoonlijk bijdraait aan die beleving is bijvoorbeeld het verhaal van een merk!
FHTO
22 september 2021 om 18:28
19
Een horloge zoals deze is inderdaad de stijl die ik zoek, dank voor de suggestie! Beetje jammer dat ik nog geen PB’s kan sturen volgens mij…
1 like
daffie
22 september 2021 om 18:29
20
@whisky assistentie kassa 1 aub…kassa 1
1 like
FHTO:
Het oerdegelijke van een Toyota maar in een luxe en “ander” jasje geschikt voor dagelijks gebruik (met saffierglas);
De afgelopen jaren heb ik meerdere horloges gekocht, verkocht en weer dezelfde teruggekocht. Voor nu besloten om toch maar eens te gaan voor een one piece collectie. Vandaar wat horloges in de verkoop waaronder deze Citizen Chronomaster met tosi-washi papieren wijzerplaat.
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is):
Merk en model: Citizen Chronomaster AQ4020-54Y
Diameter: 37,5mm (dikte 10,6 mm)
Leeftijd: augustus 2020
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: 2 juli 2021 …
Behalve verhaal / geschiedenis zijn de boxjes afgevinkt
3 likes
daffie
22 september 2021 om 18:31
22
Ook mooi. Maar idd dat extra vinkje heb je dan weer met Grand Seiko.
1 like
Colnago
22 september 2021 om 18:32
23
Ik blijf deze zo mooi vinden in dit prijssegment. Pas op: 50 mm LtLmoet je wel kunnen hebben op je pols.
6 likes
Het gaat allereerst om het gevoel wat je zelf bij een horloge hebt, heb je er een klik mee als je hem om hebt. Misschien eens naar de AD om een Tudor te passen. In ieder geval een heel mooi merk met een eigen gezicht
Zulu
22 september 2021 om 18:39
25
Lachend deze. Prima prijs ook
Te koop
Merk en model: Grand Seiko SBGN005 9F GMT
Diameter: 39mm en 12,1mm dik
Leeftijd: juni 2021
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: 10-6-2021
Factuur en/of certificaat: inclusief origineel garantiebewijs
Originele doos en/of eventuele accessoires: inclusief buitendoos, binnendoos, extra schakels, doekje, handleiding
Verzendkosten of afgehaald: beide mogelijk
Conditie (krassen, werking etc): lichte gebruikssporen (zie foto’s)
Soort uurwerk en kaliber: Grand Seiko 9F96 GMT uurwe…
En anders deze
Deze overpriced Seiko wint het niet van mijn andere dure Seiko, want op zich is er redelijk veel overlap. Natuurlijk had ik voor het geld ook een Zwitserse knaller kunnen kopen maar ik gun de Japanners ook wat extra beleg op de boterham.
[DSC01381]
Deze heeft niet eens een datum voor superduur geld, wat uiteraard helemaal nergens op slaat. Affijn, vriend @illewoare heeft een fijn topic gemaakt over wat 'ie wel heeft.
[P1050533]
[DSC00639]
[DSC00421]
[DSC00405]
[DSC00068]
Hij mag …
5 likes
BWings
22 september 2021 om 18:41
26
Een Frederique Constant zou kunnen. Of Junghans heb ik ook nog niet voorbij horen komen.
Het beste alternatief voor een Explorer.
Oh, 2k.
Dan die 005 van Amusicar. Maar ik zou dan liever de zwarte 003 kopen.
4 likes
Seumpie
22 september 2021 om 18:49
29
Mijn inziens De Lexus onder de premium horloges Grand Seiko (uit eigen ervaring ), er wordt een hele mooie aangeboden door @amusicar
Te koop
Merk en model: Grand Seiko SBGN005 9F GMT
Diameter: 39mm en 12,1mm dik
Leeftijd: juni 2021
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: 10-6-2021
Factuur en/of certificaat: inclusief origineel garantiebewijs
Originele doos en/of eventuele accessoires: inclusief buitendoos, binnendoos, extra schakels, doekje, handleiding
Verzendkosten of afgehaald: beide mogelijk
Conditie (krassen, werking etc): lichte gebruikssporen (zie foto’s)
Soort uurwerk en kaliber: Grand Seiko 9F96 GMT uurwe…
2 likes
Bert1
22 september 2021 om 18:53
30
Supermooi al die quartzen, en ook heel praktisch. Maar wordt zoiets ook overwogen?:
11 likes
Dan Hallucineer ik ook al.
FHTO:
Grand Seiko High Accuracy Quartz.
Dat zeg ik. Grand Seiko HAQ.
2 likes
FHTO
22 september 2021 om 19:21
33
In al mijn enthousiasme iets cruciaals vergeten toe te voegen nadat ik al bijna verliefd was geworden op de voorgestelde GS: ik denk een automatisch mechanisme te willen, of is dit kortzichtig gedacht?
3 likes
Colnago
22 september 2021 om 19:24
34
Vind ik wel ja. Die quartzen van grand seiko hebben een heel lange onderhouds interval en zijn perfect te reviseren en dus even duurzaam als een automaat.
2 likes